Pages

10 August 2018

5 Rahsia Detoks Dengan Mudah

'Sis, nak kurus tak?

Kurus? Camana tu?

Jom buat detoks nak?

Detoks? Detok boleh kurus ke?

Bagus ke detoks ini?

Pernah tak situasi ini berlaku di persekitaran anda? Asyik dengar orang sebut detoks sana, detoks sini, tapi apa sebenarnya detoks ni? Betul ke detoks ni boleh kurus? Minum air lemon tu salah satu detoks juga ke? Jom baca entry Balkis kali ini sehingga habis.



Apa Itu DETOKS?

Detoks adalah proses pembersihan tubuh daripada sebarang racun untuk kita rasa lebih bertenaga dan lebih sihat.Apabila kita mendetoks, kita sebenarnya membuang racun ataupun toksin dan kesemua yang tidak baik daripada sistem tubuh badan kita.

Toksin terkumpul dalam badan kita setiap kali kita bernafas, bersenam, makan dan minum. Malah proses pengumpulan toksin berlaku sangat cepat berbanding proses pembuangan yang berlaku dalam badan.

Secara tidak sedar, dengan kehadiran toksin akan menjadikan tubuh badan kita sebagai perumah dan kemudiannya cuba menjadikan tubuh badan kita berfungsi dengan cara lebih teruk.Akibatnya tubuh lebih senang diserang pelbagai penyakit.

Boleh atau Tidak Tubuh Badan Melakukan Detoks?

Badan kita dilengkap dengan organ yang membantu proses detoks. Organ ini berfungsi membersihkan tubuh badan atau menyahtoksinkan bagi memastikan anda kekal. Di antara organ yang terlibat dalam proses detoks ini ialah :


  • PARU-PARU - membuang berbagai jenis gas seperti karbon dioksida dari saluran darah
  • SISTEM LIMPA - beroperasi sebagai pembuang sisa paling utama dengan membuang serpihan, patogen, sel darah mati dan toksin yang lain dari tubuh. Malah kulit anda juga menyahtoksikan melalui kelenjar peluh
  • BUAH PINGGANG - membuang sisa dan air dari darah dalam bentuk air kencing yang kemudiannya dikeluarkan dari tubuh anda melalui pundi kencing
  • SISTEM PENGHADAMAN - meneutralkan pencemaran dan memberi signal kepada badan mengenai kehadiran penyakit lain manakala usus pula akan menyalur keluar segala sisa dari tubuh anda setiap kali proses pembuangan terjadi.
Kenapa Perlu Detoks Jika Tubuh Boleh Membersihkan Dengan Sendiri ?

Anda perlu tahu, semakin lama toksin terkumpul dalam badan, semakin tinggi kebarangkalian ia akan merosakkan organ dan memudaratkan fungsi badan kita.Dengan sokongan nutrisi yang baik, tenaga sistem tubuh akan menjadi lebih kuat untuk mendapatkan semula tenaga dan kecergasan, memperbaiki kekuatan mental untuk kekal fokus dan menurunkan berat badan anda agar lebih baik, sihat dan segar.

Detoks secara tidak langsung dapat mengurangkan beban toksin yang terkumpul di dalam badan dan mengekalkan prestasi organ detoks di dalam badan kita.

Kebaikan Detoks : 

1) Pengurangan Berat Badan 
2) Melegakan Rasa Kembung dan Sembelit ( Kolon yang Lebih Sihat)
3) Memberi Tenaga
4) Mengurangkan Nafsu Makan
5) Kulit lebih Cantik
6) Menguatkan Sistem Imunisasi
7) Tidur Lebih Lena

Untuk Info Lebih Details Boleh Klik di sini : 

>>>>> Manfaat Detoks  <<<<<<<<<<<<<<<



5 Rahsia Detoks Dengan Mudah dengan Set Detoks Shaklee



1) Vivix

Minuman botani lazat yang mengandungi campuran botani termasuk ekstrak Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Eldeberi Eropah dan Lobak Ungu. Kandungan botani ini memberi tenaga pada badan kita untuk mengelakkan penat dan letih semasa proses berdetoks

2) Peppermint Ginger Plus

Membekalkan herba semula jadi untuk memberi kelegaan kepada sistem penghadaman. 

3) Herb Lax 

Digunakan secara tradisional untuk melegakan sembelit ringan dan untuk menyokong pergerakan usus.Daun Senna yang digunakan bagi membantu melawaskan sistem pembuangan

4) Alfafa Complex

Dikenali sebagai gudang nutrien kerana membekalkan pelbagai nutrien dan mineral.

5) DTXComplex

Dicipta untuk membekalkan nutrisi yang menyokong dan merangsang fungsi hati yang sihat, Ini kerana bahagian hati merupakan tempat penyingkiran toksin. Bila terlalu banyak toksin di bahagian hati, proses penyingkiran toksin akan menjadi perlahan.


Testimoni Pengguna yang Menggunakan Set Detoks Shaklee Ini 







Apa yang best jika anda beli Set Detoks Shaklee ini dari Balkis : 
  • Anda layak untuk mendapat konsultasi secara percuma
  • Anda layak untuk mendapat menu plan diet yang telah disediakan oleh Shaklee
  • Anda layak mendapat keahlian Shaklee secara percuma
  • Anda layak untuk mendapat postage secara percuma

Ingin mendapatkan vitamin vitamin seperti di atas?Boleh hubungi Balkis di sini : 

Talian / Whatsapp / Telegram0192463390
Instagram : balkis_starbeauty



No comments:

Post a Comment

Siti Balkis Official Blog © . Designed by MaisarahSidi.com