Pages

8 August 2018

Katarak? Ikuti 3 Langkah Ini Untuk Elak Dibedah

Dulu penyakit katarak mata ini agak janggal di telinga Balkis. Boleh dikatakan tak tahu apa sebenarnya penyakit ini. Tapi bila ada saudara mara yang menghadapi masalah katarak ini, baru la tahu serba sedikit mengenai peyakit ini.

Apakah Penyakit Katarak Ini

Katarak? Ikuti 3 Langkah Ini Untuk Elak Dibedah


Penyakit katarak ini ataupun kadang-kadang dipanggil selaput mata kebiasaannya berlaku di kalangan dewasa yang berumur tetapi tidak mustahil juga untuk terjadi kepada golongan muda dan kanak-kanak.

Tanda-tanda  Penyakit Katarak

Bagi yang menghadapi masalah katarak ini, lensa mata akan menjadi keruh atau berkabut berbanding orang dewasa normal yang mana lensa mata mereka sihat dan jernih. Umpama ada sedkit tompokan bulat yang bewarna jernih di bebola mata.

Lensa mata yang keruh ini akan menyebabkan gangguan laluan kemasukan cahaya untuk sampai ke retina. Akibatnya pesakit katarak akan menghadapi masalah penglihatan kabur, imej berganda, gangguan penglihatan warna dan masalah melihat cahaya terang dan silau.

Pesakit yang mengalami katarak pada kedua-dua belah mata akan mengalami kesukaran untuk menjalani aktiviti harian. Warga emas yang mengalami masalah ini akan memerlukan bantuan orang lain sepanjang masa bagi menguruskan diri sendiri.

Faktor-faktor Penyebab Utama Masalah Katarak Mata

1) Usia. Umumnya, katarak menyerang satu daripada enam individu yang telah melangkau usia 40 tahun ke atas.
2) Kencing Manis.Penyakit katarak ini kebiasaanya dihidapi oleh pesakit kencing manis.
3) Kecederaan pada mata
4) Pengambilan sesetengah jenis ubat

Rawatan Untuk Penyakit Katarak

1) Pembedahan
2) Amalkan pemakanan seimbang, berhenti merokok, elakkan pengambilan alcohol
3) Kurangkan pendedahan mata kepada sinar ultraviolet bagi memperlahankan kadar proses katarak.
4) Pesakit kencing manis dinasihatkan supya memastikan tahap kesihatan mereka terkawal.
5) Berjumpa dengan doktor pakar mata sekiranya ibu bapa, kaum keluargaatau warga emas yang anda kenali mengalami tanda-tanda penyakit katarak ini. Jangan biarkan masalah katarak ini semakin serius.
6) Mengamalkan supplemen semulajadi


Ikuti 3 Langkah Ini Untuk Elak Di bedah

1) Vivix

Ikuti 3 Langkah  Mudah Ini Untuk Elakkan Masalah Katarak Anda Semakin Teruk

Vivix Shaklee adalah supplemen ramuan tumbuhan campuran botani yang tinggi dengan antioksidan. Mengandungi Resveratrol dan Polifenol untk memperbaiki keseluruhan DNA dalam tubuh dan mengembalikan tenaga yang menyeluruh

Vivix membantu membaiki sel-sel mata yang bermasalah kerana sifat utama Vivix adalah memperbaiki keseluruhan DNA tubuh badan kita yang telah rosak supaya sel-sel baru yang dihasilkan tidak lagi menghasilkan katarak dengan lebih teruk.

2) Omega Guard

Ikuti 3 Langkah  Mudah Ini Untuk Elakkan Masalah Katarak Anda Semakin Teruk

Omega Guard Shaklee mengandungi Asid Lemak Omega 3 dan 6 yang dapat membantu semula otot-otot di sekitar mata. Selain  itu, Omega berfungsi sebagai anti radang yang memelihara sekitar mata daripada kegatalan, pedih dan masalah lain.

3) Carotomax

Ikuti 3 Langkah  Mudah Ini Untuk Elakkan Masalah Katarak Anda Semakin Teruk

Carotomax adalah kaya dengan antioksidan yang tinggi dan dapat meneutralkan radikal bebas. Ini kerana kandungan Vitamin A yang mengandungi beta karotena adalah selamat untuk memelihara penglihatan kita.

Menghalang infeksi dan menggalakkan perkembangan normal dan sihat

Antara Testimoni yang telah mencuba dengan Set Katarak Shaklee

Saya Sabariah Binti Abdul Rahman, berusia 74 tahun. Saya baru menjalani pembedahan katarak mata kanan pada 8 Disember 2016 yang lalu. Pembedahan mata kiri pula dijadualkan pada 9 Januari 2017.

Selepas pembedahan pertama, saya mengambil Vivix dan Carotomax secara megadose bagi tujuan pemulihan. Namun kesan lain yang saya dapat selepas pengambilan secara megadose itu, saya tidak lagi perlu menjalani pembedahan untuk mata kiri kerana didapati mata semakin sihat. 



Lebih menggembirakan, selepas sebulan dibedah, sewaktu pemeriksaan susulan di Pusat Katarak MAIWP, didapati power kedua-dua mata saya semakin menurun dengan banyak.



Alhamdulillah, saya kini masih dalam proses pemulihan disebabkan faktor umur yang semakin meningkat. Saya juga masih meneruskan pengambilan suplemen lain untuk kesihatan yang lebih optimum. "


Ikuti 3 Langkah  Mudah Ini Untuk Elakkan Masalah Katarak Anda Semakin Teruk


Ikuti 3 Langkah  Mudah Ini Untuk Elakkan Masalah Katarak Anda Semakin Teruk


Jika berminat untuk mencuba, anda boleh menghubungi Balkis  seperti di bawah untuk mendapatkan produk ini.  Mencegah lebih baik daripada mengubati 

Talian / Whatsapp / Telegram : 0192463390
Instagram :balkis_starbeauty




COD SEKITAR : BATU CAVES, GOMBAK, SELAYANG

ATAUPUN ANDA BOLEH DAPATKAN YOUTH MELALUI ESELL BALKIS. CARANYA MUDAH HANYA KLIK DI SINI SAHAJA : ESELL - SET KATARAK SHAKLEE












































\
























No comments:

Post a Comment

Siti Balkis Official Blog © . Designed by MaisarahSidi.com