Pages

12 September 2017

TIP MENGATASI MASALAH ASMA DAN RESDUNG SECARA BERKESAN

Alaaa...asma je tu, bukan teruk pun. Bagi die rehat, nanti lama-lama ok la tu."
Tu kebiasaan, yang  selalu kita dengar bila seseorang di serang asma. Dulu Balkis pun fikir macamtu . Tapi apabila ada sedara mara  yang mengidap asma, baru lah  tersedar tentang seksanya apa yang dihidapi oleh mereka. Asma ni boleh membawa maut jugak tau..huhuhu. Ditambah dengan setiap pagi mesti nak bersin dan sensitif betul dengan habuk habuk ni kan. Itu juga merupakan salah satu tanda yang kita mengalami masalah resdung. Jika masalah ini berterusan, apakah yang harus kita lakukan? Takkan nak tanggung penderitaan sepanjang hidup kita tanpa sebarang penyelesaian ?? Jangan risau, kali ini Balkis nk share kan tip mengalami masalah asma dan juga resdung ini secara berkesan.

Apa Yang Kita Faham Mengenai Asma?



Asma adalah sejenis penyakit yang terjadi yang berlaku semasa saluran pernafasan menjadi sempit. Biasanya bunyi yang dihasilkan akan menjadi lebih ketara apabila anda menghembus nafas daripada ketika anda menghirupnya (walaupun tidak semestinya). Bunyi yang disebabkan oleh udara yang dipaksa melalui saluran udara yang sempit daripada biasa. Saluran udara mengecil boleh disebabkan oleh:


  • Bronchospasm.  Ini bermakna otot dalam lapisan kontrak saluran pernafasan mula mengecut. Perkara ini terjadi disebabkan oleh kesan penyempitan (mengecutkan) saluran pernafasan.
  • Bengkak di bahagian lapisan dalam saluran pernafasan.
  • Banyak rembesan (lendir, dan lain-lain) di dalam saluran pernafasan.
  • Pertumbuhan yang tidak normal dalam saluran udara, seperti tumor (kanser).

Punca Masalah Resdung 


Jangkitan bakteria ke atas rongga hidung pada sekelilingnya adalah salah satu punca resdung , juga  di panggil sinus. Resdung sebenarnya adalah rongga-rongga yang terdapat pada tulang muka dan bersambung ke hidung melalui saluran-saluran sangat kecil.

Sinus terbahagi kepada empat bahagian iaitu: sinus frontal, sinus etmoid, sinus maksila, dan sinus sfenoid. Ia terletak pada bahagian muka seperti di antara dua mata, pipi di bawah mata, hanya sedikit di belakang hidung turut serta meliputi di bahagian dahi seseorang.
Biasanya hidung tersumbat, kerap bersin, selesema serta mata berair dan gatal adalah tanda-tanda awal resdung. Itupun dalam keadaan macam ni tidak ramai yang berani pergi mendapatkan rawatan resdung serta nasihat doktor kerana alasan penyakit yang korang hidapi tak teruk sangat..
Atasi Masalah Asma dan Resdung Ini Dengan Vitamin Shaklee

  1. Omega Guard


tip mengatasi masalah asma dan resdung

Ada kajian yang  mendapati bahawa orang dewasa dengan asma berterusan yang mengambil satu suplemen minyak ikan Omega-3 yang kaya dengan setiap hari untuk tiga minggu menyebabkan fungsi paru paru mereka bertambah baik .

Penyelidik mendapati bahawa ketika mengambil ikan tambahan minyak sebanyak 3.2 gram asid eicosapentaenoic (EPA) dan 2 gram asid docohexaenoic (DHA) setiap hari-sampel lendir diambil dari peserta menunjukkan mengurangkan jumlah sel-sel pro-radang.

Kandungan DHA yang tinggi dalam Omega Guard Shaklee sudah tentu dapat mengurangkan keradangan yang berlaku untuk pengidap asma malah ia juga membantu untuk mengurangkan masalah kahak yang menyebabkan masalah sesak nafas.

2.  Vitamin C 


vitamin c shaklee

  • Ia berfungsi sebagai antioksida yang unggul dalam meningkatkan antibodi dan daya tahan (imuniti) seseorang menghadapi serangan penyakit.
  • Mempercepat proses penyembukan tisu tubuh.
  • Vitamin C memastikan proses pemuliharan proses metabolisme dalam tubuh berfungsi dengan baik dan sempurna.


  • 3. Alfafa 

    tips mengatasi masalah asma dan redung

    • Berfungsi mengurangkan tahap keradangan penyakit resdung (sinuisitis).
    • Ramuannya yang kaya dengan sumber klorofil dapat membantu mengurangkan tahap keradangan daripada alergi (allergy), gegata (hives) dan resdung (sinuisitis).
    • Namun begitu, mereka menghidap penyakit SLE tak digalakkan mengambil alfalfa sebagai suplemen.
    Testimoni Penyakit Asma dan Redung

    Alhamdulillah memang nampak perubahan pada suami Kak Yang. Pagi-pagi dah kurang bersinnya, gatal-gatal muka, resdung pun semakin berkurangan dan yang paling Kak Yang perasan dia dah lama tak amik NEB. Alhamdulillah dengan izin Allah pastinya dan Kak Yang bersyukur sangat-sangat dengan perubahan kesihatan yang suami alami sekarang. Yang penting untuk mendapat kesihatan yang optimum, kita haruslah SABAR DAN KONSISTEN. Jangan anggap makan sebotol dah baik ye. Kadang tu ia bergantung atas penerimaan badan masing-masing"

    Sekiranya anda atau ahli keluarga mengalami masalah sebegini, Kak Yang sarankan anda mencuba Set Resdung@Set Asma ini. Selagi kita boleh berikhtiar, kita ikhtiar lah. InsyaAllah, sesungguhnya hanya Dia yang maha berkuasa."



    Jom dapatkan segera set asma dan resdung ini daripada Balkis. In sha allah dengan pengambilan yang konsisten, masalah Asma dan Resdung yang korang alami akan berkurangan dan kesihatan beransur pulih. Camana nak dapatkan set vitamin ini? Senang saja.. Boleh whatsapp Balkis di 019-2463390 ataupun klik saja link ini  http://anggunblossom.wasap.my. Mudah dan cepat kan??

    Untuk yang berada di kawasan Selayang, Batu Caves dan Gombak, penghantaran adalah percuma ye!!

    vitamin c dan alfafa
    .
    +

    Omega Guard shaklee
    Jom lekas lekas hubungi Balkis untuk selesaikan masalah kesihatan korang ☺☺☺

    1 comment:

    1. Memang berkesan sangat set resdung ni. Ade alami jugak dulu alah pd makanan laut. Skerang ok dah

      ReplyDelete

    Siti Balkis Official Blog © . Designed by MaisarahSidi.com