Pages

8 November 2017

CARA MENGURANGKAN MASALAH KANSER DENGAN SELAMAT

Manusia kebiasannya tidak akan sedar mereka ada kanser dan selalu mendapatkan rawatan apabila berada di tahap akhir kanser. Tahap akhir maksudnya berada di stage 3 ataupun stage 4. Sebab itu kita kita panggil kanser ini sebagai 'Pembunuh Senyap' ataupun 'Silent Killer'.

Apakah yang kita faham mengenai kanser?
Kanser ini secara amnya adalah penyakit di mana sel dalam badan kita tumbuh secara ABNORMAL, dan berpotensi MEREBAK ke tempat lain.

Jika sel normal akan membahagi seperti biasa. Sampai satu tahap jika sel itu sudah mencukupi dalam badan kita, sel-sel akan berhenti membahagi.Macam sel kulit. Setiap hari akan ada kulit mati dan akan ada sel baru yang tumbuh. Bila sudah mencukupi, otak akan bagi signal untuk sel berhenti daripada membahagi.

Sehinggala terdapat sel lain yang mati, barula bermula pembahagian sel yang baru untuk menghasilkan sel kulit yang baru

Dari mana datang radikal bebas?
Secara ringkasnya semasa proses metabolisma dalam tubuh kita akan sentiasa ada radikal bebas yang terbentuk. Radikal bebas juga datang dari pencemaran, racun serangga dari sayur dan buah kita, alatan make up dan penjagaan kesihatan, radiasi dari gadjet kita.
Radikal bebas inilah yang memberikan keraosakan oxidative pada sel tubuh badan kita. Kita jadi selalu demam, selsema, kulit kusam, penuaan, sakit dan yang paling digeruni adalah terhasil sel kanser dari sel yang rosak tadi.

Bila badan kita terdedah pada radikal bebas di sekeliling, ada potensi DNA dalam sel kita akan rosak. Bila DNA rosak, sel tersebut akan menjadi abnormal. Mutated atau dalam bahasa yang lebih mudah difahami CACAT.

Tapi tubuh kita dilengkapi dengan sistem check dan balance yang rapi. Maksudnya sebarang kerosakan disebabkan oleh radikal bebas tersebut akan dibaiki kemabali oleh tubuh.

Untuk sel yang CACAT, badan kita mempunyai sistem supaya sel yang CACAT ini akan membunuh sesama sendiri melalui proses apoptosis. Jadi semua sel CACAT akan bunuh diri supaya sel CACAT itu tidak membahagi.

Jika masa pembahagian sel tadi ada benda yang tidak normal, maknanya sel telah rosak. Maka sel yang rosak ini akan automatik mengalami proses apoptosis. Bayangkan macam kilang. Periksa production, kalau ada defect, kena buang. Begitu jugak dengan sel ini.

Sel kanser ini diibarat sel cacat yang degil. Nak hidup jugak walaupun sel ini telah CACAT. Bila telah jadi sel CACAT, dia tidak bunuh diri tetapi semakin bertambah. Maka ianya akan membiak sebagai kanser. Dalam kata lain, bila berlaku mutasi, sel rosak ini tidak membunuh diri.Dia membahagi juga, berkembang membiak maka jadila sel kanser.

Cara mengurangkan masalah kanser dengan selamat

Vivix dan Resveratrol
Dalam Vivix, bahan aktif adalah resveratrol. Jadi vivix bertindak berdasarkan 4 mekanisma seperti di bawah :

1)CELL DEFENSE
Kebaikan resveratrol yang perlu anda ketahui

Resveratrol mempertahankan sel daripada kerosakan biologi. Contoh kita makan banyak benda bukan-bukan. Processed food, siap ada perisa, pewarna, bahan pengawet dan lain-lain. Benda ini semua akan menyebabkan stress biological kepada sel badan. 

Contoh yang dikaji, lepas makan makanan berlemak tinggi (biological stress), sel-sel badan akan bertindak menghasilkan biomaker tertentu sebagai respond kepada makanan yang tinggi lemak itu. 

Biomaker ini indicator biological stress. Lagi tinggi biological stress, lagi banyak biomaker yang dihasilkan dan lagi cepat sel-sel badan menghasilkan kerosakan/ penuaan. Jadi resveratrol ini menahan biomaker itu dari dibebaskan, jadi sel-sel tidak akan menjadi rosak dan melambatkan proses penuaan daripada berlaku. 

 2)CELL ENERGY
kebaikan resveratrol yang perlu anda ketahui

Pusat penghasilan tenaga dalam sel adalah mitokondria. Jadi resveratrol terbukti menghasilkan penghasilan tenaga dari peringkat mitokondria lagi. 

 3) CELL REPAIR
kebaikan resveratrol yang perlu anda ketahui
Resveratrol juga memperbaiki sel DNA dan mencegah sel daripada rosak

 4) CELL PERFORMANCE
kebaikan resveratrol yang perlu and aketahui

Age protin ini adalah antara 'culprit' dalampenuaan sel. Resveratrol ini akan menghalang penghasilanAGE protin dan memperbaiki performance cell sebab ianya akan memperbaiki tenaga dalam mitokondria tadi. 

Kesimpulannya ini adalah asas cara resveratrol bertindak. Untuk pengetahuan, hampir semua organ boleh kena kanser.

Kenapa Kanser Boleh Membunuh?
Bila ketumbuhan itu membesar kanser akan mengacau fungsi-fungsi organ yang lain.Bila kanser merebak, akan merosakkan organ-organ yang lain. bila semua organ telah rosak maka matila manusia. 

Testimoni Pesakit Kanser 

CARA MENGURANGKAN MASALAH KANSER DENGAN SELAMAT

CARA MENGURANGKAN MASALAH KANSER DENGAN SELAMAT


CARA MENGURANGKAN MASALAH KANSER DENGAN SELAMAT


CARA MENGURANGKAN MASALAH KANSER DENGAN SELAMAT



*Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

cara mengurangkan maslaah kanser dengan selamat


Tidak sabar untuk memiliki Vivix Shaklee ini? Boleh saja hubungi Balkis

Talian / Whatsapp / Telegram : 0192463390 
Fb : Siti Balkis 
Fb Page : Anggun Blossom Beauty Care 
Instagram : Siti Balkis

Untuk bulan November 2017 sahaja : Vivix ada promosi untuk twin pack, lebih jimat dengan harga yang berbaloi,free membership, free postage, cash back. Cepat rebut peluang yang ada untuk memiliki Vivix dengan harga yang lebih murah dan berbaloi.


No comments:

Post a Comment

Siti Balkis Official Blog © . Designed by MaisarahSidi.com