Pages

10 December 2017

7 Cara Untuk Kekal Bertenaga dan Cergas Semasa Bercuti

Bulan Disember menjelma kembali yang bermakna kita berada di bulan terakhir 2017. Hanya lagi beberapa minggu tahun baru akan menjelma. Kebanyakkan ibu bapa akan mengambil peluang pada bulan ini untuk bercuti bersama keluarga kerana pada bulan ini juga merupakan cuti sekolah.

7 cara untuk kekal bertenaga dan cergas semasa bercuti


Suasana di pejabat pun menjadi lebih tenang kerana kebanyakkan rakan-rakan sepejabat memang ramai yang mengambil cuti pada bulan ini. Ada yang menghabiskan cuti bersama keluarga sama ada di dalam negara atau luar negara dan ada jugak yang pulang ke ke kampung menziarahi atok dan nenek tersayang.

Entry kali ini Balkis ingin bercerita mengenai tips untuk kekal bertenaga dan cergas semasa bercuti. Bila bercuti macam-macam perkara yang tidak diigini boleh berlaku jika kita tidak bersedia. Dan perkara yang paling penting semasa bercuti adalah kesihatan diri kita dan anak-anak. Tentunya kita mahu berada dalam keadaan yang sihat sebelum, semasa dan selepas travel kan.

7 Cara untuk Kekal Bertenaga dan Cergas Semasa Bercuti

1) Vitamin C

7 cara untuk kekal bertenaga dan cergas semasa bercuti

Vitamin kegemaran Balkis dan keluarga ini. mesti ambil setiap hari. Kalau pergi bercuti, Vitamin C berfungsi sebagai meningkatkan imunisasi badan daripada kita terkena demam, selsema dan batuk. Bagi yang suka bercuti di pantai, vitamin c dapat mengurangkan surnburn di wajah dan kulit.

2) Nutriferon

7 cara untuk kekal bertenaga dan cergas semasa bercuti

Memang Balkis akan siap sedia beberapa sachet Nutriferon untuk kecemasan terutamanya untuk anak-anak. Nutriferon dapat meningkatkan berkali ganda sistem imunisasi badan kita dengan rumusan yang unik iaitu campuran ekstrak tumbuhan yang terbukti secara klinikal dapat menguatkan imun. Pernah anak kawan Balkis kena cirit birit semasa bercuti, maka terus dibagi nutriferon dan cepat sahaja masalah cirit birit ini berhenti

3) Ostematrix

7 cara untuk kekal bertenaga dan cergas semasa bercuti

Bila bercuti, kita mesti berjalan sepanjang hari.Bila asyik berjalan di samping melayan kerenah anak-anak, boleh tercabut kaki dibuatnya. Badan mula la cepat rasa sakit dan lenguh- lenguh. Yang best mengenai Ostematix ini, Magnesium di dalamnya akan membantu melegakan otot-otot yang sakit. 

Ianya  juga membantu kita mendapatkan tidur yang berkualiti supaya bangun keesokan harinya tidak terlalu letih. Bagus juga untuk mengelakkan masalah sembelit semasa bercuti.

4) Vitalea

7 cara untuk kekal bertenaga dan cergas semasa bercuti

Merupakan multivitamin lengkap yang mengandungi 28 vitamin dan mineral yang sangat diperlukan oleh tubuh badan kita. Jadi vitalea dapat memberi tenaga dan sumber nutrien yang mencukupi.

5) Omega Guard

7 cara untuk kekal bertenaga dan cergas semasa bercuti

Omega-3 umunya telah diketahui mempunyai khasiat yang sangat banyak untuk keseluruhan kesihatan badan kita. Anak-anak pun sudah boleh mengambil Omega Guard seawal umur setahun.

Jika ada anak anda yang menghidap asma dan ekzema, supplemen Omega-3 ini dapat membantu mencegah atau meredakan keradangan. Terutama apabila bercuti di tempat yang sejuk, Omega-3 ini dapat mengurangkan kekerapan serangan asma.

6) Krim Herbal Blend

7 cara untuk kekal bertenaga dan cergas semasa bercuti

Krim ini memang wajib untuk ibu dan bapa bawa bersama ke mana sahaja. Kebiasanya bila ada anak kecil kulit mereka akan menjadi lebih sensitif terutamanya anak yang menghidap ekzema. Kandungan yang tidak mengandungi paraben dan daripada sumber semulajadi memang sangat sesuai dengan kulit anak kita. 

Kadang kadang dengan keadaan cuaca yang terlampau panas atau terlampau sejuk, kulit menjadi kering dan mengelupas. Jadi cepat ceapt sapu krim ini maka kulit akan menjadi lebih lembut. 

7) Vivix

7 cara untuk kekal bertenaga dan cergas semasa bercuti

Suplement yang paling istimewa sehingga digelar tonik ajaib tau. Sangat sesuai bagi golongan yang susah nak telan kapsul dan orang tua sebab Vivix ini dalam bentuk cecair. Lebih senang untuk ditelan kerana rasanya yang manis manis anggur. 

Kalau anda yang jenis malas nak bawa banyak supplement, Vivix ini memang sesuai sangat kerana mempunyai khasiat yang terlalu banyak untuk badan kita. Untuk kekal bertenaga sepanjang hari, untuk imunisasi badan maka Vivix menjadi pilihan.Kandungan resveratrol dan polyphenol yang tinggi mmebantu sel sel badan daripada cepat rosak.

*Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Akhir sekali, untuk mendapatkan kesemua set vitamin ini, boleh hubungi Balkis di : 

Talian / Whatsapp / Telegram : 0192463390 
Instagram : Siti Balkis

No comments:

Post a Comment

Siti Balkis Official Blog © . Designed by MaisarahSidi.com