Pages

11 December 2017

Set Berpantang Terbaik Untuk Kesihatan Badan

Untuk entry kali ini, Balkis akan ceritakan mengenai Set Berpantang yang paling best pernah Balkis ambil semasa berpantang kedua-dua anak. Nak tahu apa kesan yang Balkis dapat dengan pengunaan Set Berpantang ini, silakan baca entry ini sehingga habis.

set berpantang terbaik untuk kesihatan badan


Rasanya seperti yang kita tahu masa berpantang adalah masa yang sangat penting untuk kita dapat rehat yang mencukupi. Ini adalah untuk mengelakkan masalah meroyan yang kerap melanda golongan ibu kini.

SET BERPANTANG SHAKLEE

Balkis memang menggunakan Set berpantang Shaklee sejak dari anak pertama sehingga anak kedua. Disebabkan kesan yang menakjubkan maka Balkis terus konsisten untuk amalkan Shaklee dalam kehidupan seharian.


set berpantang terbaik untuk kesihatan badan


Diantara Shaklee Effect yang Balkis rasakan dengan mengamalkan SET BERPANTANG SHAKLEE:

1) Tidak mudah letih dan mengantuk. Ibu yang baru melahirkan anak selalunya memang akan berjaga waktu malam untuk menyusukan anak. Jadinya waktu tidur yang tidak menentu kebiasaanya akan membuatkan badan kita jadi lemah. Walaupun Balkis berjaga malam menyusukan anak, waktu siang Balkis masih rasa bertenaga untuk menguruskan diri

2)Berat badan yang cepat turun. Tak perlu tunggu sehingga habis berpantang, memang dalam berpantang pun berat badan Balkis sudah kembali kepada asal. Memang tiada masalah perut buncit lagi

3)Rahim lebih cepat kecut. Ini yang nurse datang rumah cakap dengan Balkis.

4)Jahitan cepat baik. Luka jahitan Balkis memang pulih dalam tempoh masa kurang dari 2 minggu memandangkan masa anak pertama Balkis mengalami koyakan yang agak banyak. Sampaikan makcik makcik yang datang melawat Balkis pun tegur laju nya berjalan macam tak kena jahit saja.

5)Semasa berpantang alhamdulillah tiada masalah susu yang tidak mencukupi. Susu sentiasa ada malah mencukupi untuk stok anak. Yang penting kena tahu prinsip demand vs supply

Jom kita berkenalan dengan Set Berpantang Shaklee ini.

1) Vitalea 


set berpantang terbaik untuk kesihatan badan


Merupakan multivitamin dan mineral yang disalutidengan spirulina memberi tenaga pada kadar segera dan sangat membantu ibu yang menghadapi masalah tidur semasa berpantang.  Vita-lea mempunyai imbangan nutrisi lengkap membantu dalam menangani masalah kurang selera makan, tekanan darah rendah, depresi, kebas – kebas, letih danlesu, masalah anemia dengan pembentukan sel darah merah dan juga gula rendah.


Zat besi atau iron sangat penting dalam pemakanan kerana ia terlibat dalam penghantaran oksigen dalam darah. Oleh itu ia sangat penting dalam memberikan tenaga semasa berpantang. Wanita yang menyusukan anak memerlukan antara 25-27 mg zat besi dalam sehari. Mereka yang mengalami kekurangan zat besi boleh mengalami rasa mudah penat, rasa sukar bernafas dan senang diserang jangkitan kuman.

2) B-Complex 

set berpantang terbaik untuk kesihatan badan


Mengandungi kesemua 8 vitamin penting iaitu B1,B2,B3,B5,B6,B12, asid folik dan biotin membantu menambah selera, mengurangkan stress, menghasilkan tenaga dan juga penting untuk replikasi sel darah merah sekiranya letih dan lesu.


3) Vitamin C 

set berpantang terbaik untuk kesihatan badan

Mengukuhkan sistem imunisasi, mengurangkan stress dengan membantu kelenjar adrenal mengawal penghasilan hormon stress dalam tubuh di samping membantu membina kolagen dan membantu meningkatkan peredaran kulit kepala disebabkan rambut gugur.Vitamin C sangat penting bagi kesihatan gusi, gigi tulang dan pembentukan tisu baru.  

Ibu yang tidak dapat cukup vitamin c akan mengalami rasa mudah penat dan mereka juga akan menjadi cepat marah serta mudah mendapat lebam jika terlanggar meja atau dinding. Mereka mudah jatuh sakit kerana daya tahan badan mereka tidak kuat

4) ESP (Energized Soy Protein)

set berpantang terbaik untuk kesihatan badan

Merupakan non-GMO soy protein yang mempunyai 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan tubuh manusia. Protein sangat penting untuk ibu selepas bersalin bagi membekalkan tenaga segera dan meningkatkan sistem  imun, mencegah migraine, imsonia dan tekanan.

Protein dalam tubuh sangat diperlukan bagi merangsang selera makanan bagi ibu yang tiada selera, meningkatkan tenaga sekiranya mengalami anemia, tekanan darah rendah, masalah tidur,  badan letih dan lesu .Protein juga dapat meningkatkan pemulihan luka dan parut dengan membina sel-sel yang baru dan juga membantu para ibu yang keguguran rambut kerana pertumbuhan rambut yang sihat turut memerlukan protein. 

Pengambilan ESP bersama ostematrix membantu dalam penyerapan kalsium dan juga menguatakan tisu-tisu penghubung

5) Ostematrix

set berpantang terbaik untuk kesihatan badan

Terdiri daripada nutrient kalsium, magnesium,  vitamin D, zink, dan magnesium yang penting diperlukan oleh tubuh. OsteMatrix menggantikan semula kalsium dalam tubuh ibu dan elemen penting untuk ibu yang menyusu anak.Kalsium sangat diperlukan untuk pembentukan tulang dan gigi yang sihat pada bayi yang disusukan. 

Bagi wanita yang sedang dalam pantang, selalunya tidak banyak bergerak dan kebanyakkan masa mereka berbaring di atas katil. Supplement kalsium dapat menghalang pembentukan darah beku pada saluran darah ketika banyak berbaring dan tidak aktif semasa pantang. Kalsium juga sangat penting memperbaiki fungsi saraf, bagi mengelakkan rasa kebas pada anggota kaki dan tangan mereka di samping mempercepatkan pengecutan otot rahim untuk kembali ke saiz asal

6) Alfafa

set berpantang terbaik untuk kesihatan badan

Bertindak sebagai milk booster turut membantu menangani sakit sakit badan dengan mengurangkan keasidan dalam tubuh. Ia juga membantu dalam menangani masalah sembelit yang sering dialami wanita selepas melahirkan anak. Pengambilan alfafa adalah bergantung kepada ibu dan anak yang tidak mempunyai penyakit SLE dan bebas daripada jaundice ataupun sakit kuning.

7) Omega Guard

set berpantang terbaik untuk kesihatan badan

Minyak ikan terbaik di dunia yang mengandungi rangkain spectrum penuh 7 asid lemak Omega 3 semulajadi. Omega Guard dapat membantu perkembangan otak bayi dan memori, serta merupakan nutrient utama untuk otak, sistem saraf dan retina. Susu ibu yang mengandungi kandungan DHA yang tinggi berupaya meningkatkan keupayaan ingatan dan pembelajaran

Testimoni Set Berpantang Shaklee



" Yang bestnya hari ketiga, misi datang rumah, dia kata uri saya dah kecut dan dia terperanjat sebab saya dah recover dengan cepat. Sepanjang berpantang, baby saya langsung tak kena kuning. Luka jahitan saya pula sembuh lebih awal iaitu kira-kira dua minggu selepas melahirkan berbanding dengan anak pertama dan kedua. Kali ini saya bebas makan telur dan ayam sebab tak rasa gatal di tempat luka jahitan. Dengan bantuan Set Berpantang Shaklee, masalah lama dah tak berjaga malam, menyusu awal pagi, salin pampers, berjaga malam tatkala baby sakit perut sudah tidak menjadi masalah"



Jadi, pilihla set berpantang yang terbaik untuk diri anda supaya kesihatan kita dapat pulih seperti sedia kala. Mengandung, melahirkan dan berpantang adalah satu tempoh masa yang panjang digunakan oleh badan. Dapatkan kembali nutrisi yang telah hilang dan kembali membina sel sel tersebut dengan pengambilan supplemen yang betul.

Untuk dapatkan Set Berpantang dan konsultansi yang betul mengenai panduan makan supplemen ini, boleh hubungi Balkis di : 

Talian / Whatsapp / Telegram : 0192463390 
Instagram : Siti Balkis




No comments:

Post a Comment

Siti Balkis Official Blog © . Designed by MaisarahSidi.com