Pages

12 February 2018

5 Sebab Kenapa Anda Perlu Mengambil Kolagen


Siapa yang dekat sini peminat kolagen?

Apa yang anda rasa lepas amalkan kolagen dalam kehidupan seharian??

Menakjubkan??

Teruja??

Anti Kedut?

Kolagen ini memang terkenal dengan kebaikan terhadap kesihatan, terutamanya kulit.Jadi kenapa kita perlu mengekalkan tahap kolagen yang optimum dalam badan ?



Tapi sebelum itu, anda tahu tak kolagen ini apa?

Kolagen adalah merupakan satu protein - satu molekul biologi yang besar. Ia mengambil kira-kira 25% hingga 35% kandungan keseluruhan protein dalam badan kita. Kebiasaannya terdapat di dalam tisu penghubung ( connective tissue), seperti tendon, otot dan kulit.

Perkataan kolagen berasal daripada perkataan Greek yang bermaksud "penghasilan gam" ( glue producing) . Ini disebabkan pada zaman tersebut kulit haiwan dibakar dan dijadikan sebagai gam.

Kolagen adalah bahan yang menjadikan kulit kita lebih elastik, kuat dan cantik. Badan kita secara semulajadi menghasilkan kolagen, namun penghasilan kolagen secara semulajadi ini akan semakin berkurangan mengikut peningkatan umur

Sumber : Panduan Saya

5 Sebab Kenapa Anda Perlu Mengambil Kolagen

5 sebab kenapa anda perlu mengambil kolagen


1) Kolagen Merupakan Ramuan Utama Untuk Mendapatkan Kulit yang Anjal
Untuk pengetahuan anda, 30% kandungan protein dalam badan kita adalah kolagen. Fungsi kolagen adalah sebagai gam yang memegang sel kulit bersama-sama, mengekalkan keanjalan kulit dan memastikan bahawa bahagian luar dan dalam kulit kita akan tetap kuat.

Terdedah kepada beebrapa faktor termasuk umur yang semakin meningkat boleh menyebabkan kulit anda secara berunsur-unsur hilang ketegangan dan keanjalan. Mengamalkan kolagen dalam dalam pengambilan supplemen seharian anda boleh mengelakkan kulit cepat berkedut.

2) Kolagen Membantu dan Menyokong Untuk Sendi yang Sihat
Seperti yang diketahui kolagen membentuk blok-blok asas sendi, maka kolagen memainan perana penting untuk menyokong fleksibiliti sendi dan pergerakan yang kukuh.Ia kaya dengan asid amino untuk memberikan sokongan dan keanjalan kepada tisu penghubung seperti tulang rawan, tulang, tendon dan ligamen untuk menyokong gaya hidup aktif anda.

3) Penghasilan Rambut dan Kuku yang Lebih sihat
Rambut dan kuku kita memerlukan kolagen untuk mendapatkan kekuatan dan keanjalan.Sifat antioksidan yang terdapat dalam kolagen membantu melawan radikal bebas yang boleh mengakibatkan rambut nipis dan kuku menjadi rapuh.
Dengan penghasilan kolagen yang mencukupi dalam badan kita, nutrient dapat diserap dengan mencukupi, menjadikan kuku lebih kuat dan tumbuh denagn sihat.

4) Penghasilan Kolagen Akan Berkurangan Setiap Tahun
Mengikut kajian, selepas melewati usia 20 an, badan kita akan menghasilkan 1% kolagen yang semakin berkurangan pada setiap tahun.

Penurunan kolagen adalah disebabkan garis halus, kedutan dan kulit yang kusam dan kering. Jadi jangan jadikan faktor ini sebagai penghalang untuk anda berasa lebih mudah dari tahun ke tahun.

5) Kolagen Semakin Mengalami Penurunan Pada Setiap Hari
Bahan pencemar alam sekitar, bahan kimia berbahaya dan sinaran UV akan mencetuskan radikal bebas, dan menyebabkan kerosakan pada kolagen. Pendedahan yang berterusan kepada pencemaran ini dalam jangka mas apanjang boleh mengakibatkan kolagen menurun dan penuaan pramatang berlaku dengan cepat.

Tetapi jika kita mengamalkan kolagen setiap hari, walaupun kita terdedah dengan pencemaran ini, kita masih dapat mengekalkan ahap kolagen yang sihat dalam badan.

Sebab itula banyak sangat kajian menunjukkan pentingnya kita mengambil kolagen setiap hari. Semakin berusia semakin sedikit kolagen yang boleh dihasilkan dengan sendiri dalam badan kita. Sudah tentu kita tak nak tuu sebelum usianya bukan?

Mulakan pengambilan kolagen hari ini dan jadilah pengguna kolagen yang bijak dengan memilih kolagen yang berkualiti tinggi.  .Klik link di bawah untuk mengetahui kelebihan Collagen Powder Shaklee yang selalu sangat kkeurangan stok. Laku kerass katakan.



Berminat untuk dapatkan Collagen Powder dengan cepat? Anda boleh menghubungi Balkis  seperti di bawah : 
Talian / Whatsapp / Telegram : 0192463390
Instagram : Siti Balkis

COD SEKITAR : BATU CAVES, GOMBAK, SELAYANG



No comments:

Post a Comment

Siti Balkis Official Blog © . Designed by MaisarahSidi.com