Pages

8 October 2017

CARA MEMUDAHKAN TUGAS-TUGAS DI RUMAH

cara memudahkan tugas tugas di rumah


Bagi wanita yang berkerja, menguruskan rumahtangga merupakan cabaran yang berat untuk dilakukan. Waktu siang sibuk di pejabat kemudian waktu malam sibuk menguruskan anak anak. Jadi tugas tugas di rumah agak kelam kabut dibuatnya. Maka dengan adanya khidmat pembantu rumah memang sangat diperlukan. Sebab itula, permintaan pembantu rumah pada masa kini sudah menjadi "trend".

Tetapi bagi yang tidak mahu menggunakan khidmat pembantu rumah, lebih selesa menguruskan kerja rumah dengan sendiri, Balkis ada cara bagi memudahkan tugasan rumah korang. Sangat sesuai juga bagi surirumah sepenuh masa. 

TARAA.... Balkis kenalkan Set Penjagaan Rumah Get Clean Shaklee.

cara memudahkan tugasdi rumah


Dalam Set Get Clean ini merangkumi  Basic H Organic Super Cleaning Concentrate, Dish Wash Concentrate, Fresh Laundry Concentrate dan Soft Fabric Concentrate. Nak tahu lebih lanjut mengenai set ini, pastikan korang baca sampai habis. Pasti akan dapat membantu memudahkan tugas-tugas di setiap rumah

BASIC H

cara memudahkan tugas di rumah

Bagi setiap botol Basic H, ianya mengandungi kepekatan yang tinggi iaitu 16 oz bersamaan dengan 48 gelen apabila dicampurkan dengan air bagi tujuan pembersihan. 

Kegunaan Basic H :
  • Mencuci dan membersihkan sayuran dan buahan daripada racun dan bahan kimia
  • Mencuci dan membersihkan ikan, ayam, daging dan makanan laut daripada bahan laut
  • Mencuci dan membersihkan makanan basah seperti kueh tiau dan mee kuning daripada bahan awet
  • Mencuci dan membersihkan bilik air, tandas, tangki, sinki, cermin, tingkap dan seangkatan dengannya
  • Mencuci badan, tangan dan kaki daripada daki kotoran, dakwat pen ataupun marker , dan minyak
  • Mencuci dan membersihkan lantai, dinding serta alatan permainan
Dish Wash Concentrate 
cara memudahkan tugas di rumah

Pencuci pinggan yang berbau harum ini tidak merengsakan tangan hanya memerlukan beberapa titisan kecil sahaja untuk menanggalkan timbunan minyak yang melekat pada pinggan mangkuk. Dish wash ini ternyata lembut di tangan, semulajadi berasaskan tumbuh tumbuhan dan tidak mengandungi bahan bahan kimia yang berbahaya.

Fresh Laundry Concentrate

cara memudahkan tugas di rumah


Pencuci basuh baju yang mesra alam sekitar ini dapat membasuh sehingga 88 basuhan. Ianya tidak mengandungi bahan kimia yang berbahaya seperti triethanolamine dedocylbenzenesulfonate yang menyebabkan batuk, lelah, sesak nafas dan kulit menjadi sensitif.

Soft Fabric Concentrate

cara memudahkan tugas tugas di rumah

Merupakan pelembut fabrik yang dapat mengelakkan pakaian daripada berkedut dan melekat pada badan akibat kesan statik. Extra bonus apabila dapat menjadikan kerja menggosok dengan lebih mudah. Ianya berkepekatan tinggi iaitu 32 oz dan mampu melembutkan pakaian sehingga 64 kali cucian.

Kelebihan Set Penjagaan Rumah Get Clean : 
  • Mesra alam sekitar kerana tidak mengandungi bahan kimia yang berbahaya untuk alam sekitar
  • Kadar pH yang seimbang
  • Dapat menjimatkan wang dan masa
  • Tiada pewangi tambahan
  • Lembut di tangan
  • Tidak bertoksik
Testimoni Pengunaan Set Penjagaan Rumah Get Clean 

" Alhamdulillah sejak kenal Basic H ni memang hidup jadi semakin mudah. Tapi betul. Hari hari anak balik sekolah, jenuh umi nak kena sental semua baju diorang. Terutama di bahagian leher, lengan baju dan hujung seluar baju melayu. Kasut putih pun dah tukar kelabu, coklat, hitam pun ada"

"Kalau dulu kotoran macam ni saya akan sental. Tangan pun lenguh, baju pun haus, kasut pun cepat rosak, kita pun emo kan. Tapi sekarang dah mudah, saya titskan je Basic H di kawasan yang kotor, rendam sekejap ataupun semalaman. Lepas rendam, bersihkan sedikit dengan memberus di bahagian yang kotor, in sha allah bersih semuanya"

Basic H memang best. Saya juga guna Basic H untuk mop lantai dan lap meja. Selain Basic H, dalam set ni ada Dishwash ( selamat untuk basuh botol susu baby), Fresh Laundry (sabun basuh baju yang selamat untuk baju baby & Soft Fabric (softener). Best tau, yang penting semua dalam set ini safe, powerful & green"

cara memudahkan tugas tugas di rumah

Set ini juga boleh dibeli secara satu set ataupun berasingan. Bagi mereka yang ada anak kecil, Balkis memang menggalakkan mengunakan set ini kerana ianya selamat untuk kanak-kanak. 

Berminat untuk mendapatkan produk ini?  Boleh hubungi Balkis secara panggilan, whatsapp ataupun telegram ke 019-2463390 ataupun boleh aje klik di link ini   http://anggunblossom.wasap.my

Bagi yang ingin mengetahui mengenai supplement Shaklee dengan lebih lanjut, boleh follow Balkis di Facebook   Siti Balkis  dan juga Instagram Balkis 


Selamat Membaca !!!





No comments:

Post a Comment

Siti Balkis Official Blog © . Designed by MaisarahSidi.com