Pages

14 October 2017

PETUA MENGHILANGKAN SAKIT SENDI DAN LUTUT

Apa perasaan anda bila terseliuh, kemudian jatuh terduduk dalam bilik air. Pasti rasa terkejut dan takut. Betul tak? ATAU
Pernahkah anda bangun pagi dan mendapati kedua dua lutut anda keras dan kaku, terutamanya apabila keadaan sejuk? Pernah mendengar bunyi 'klik' atau merasa seperti sendi lutut anda bergesel setiap kali anda mengerakkannya?

Kemungkinan besar, anda mengalami masalah 'osteoarthritis' iaitu sakit sendi yang menyerang mana mana sendi di bahagian tubuh badan kita. 

sakit sendi dan lutut


Apakah penyakit osteoarthritis' ?

Setiap orang berisiko untuk mendapat penyakit osteoarthritis ini tetapi golongan yang berisiko tinggi untuk mendapat masalah ini adalah golongan wanita, orang berumur dan yang mengalami obesiti. Para pengkaji daripada Jepun mendapati bahawa aktiviti mencangkung dan melutut secara berlebihan mampu mengakibatkan kecederaan lutut yang kekal

'Osteoarthritis' ini merupakan masalah sendi yang biasa ditemui. Pada dasarnya, osteoarthritis ini merupakan penyakit di mana lapisan rawan pada permukaan tulang, serta pembentukan duri tulang (spur) pada hujung-hujung tulang.

Tanda-tanda dan Gejala-gejala 'Osteoarthritis'

Antara gejala yang kerap dialami oleh pesakit adalah seperti sendi membengkak, sakit panas dan sukar digerakkan. Aktiviti-aktiviti harian menjadi terbatas seperti mencangkung, melutut, duduk di atas bangku, dan kadang kadang sakit menjadi lebih teruk. Pesakit juga akan merasa sakit dan sukar untuk digerakkan apabila ingin bangun dari kerusi dan mula berjalan.

Langkah Pencegahan Untu Mengatasi Masalah 'Osteoarthritis'

Langkah utama untuk mempunyai sepasang lutut yang sihat adalah dengan mengawal berat badan. Ini memerlukan senaman secara konsisten. Berjalan-jalan di waktu pagi ataupun berenang merupakan salah satu aktiviti yang digalakkan. 

Menguatkan otot-otot di sekeliling lutut adalah amat penting kerana bahagian ini adalah bahagian yang menampung berat badan kita dan dapat mengelakkan terlalu banyak bebanan terhadap lutut. Tetapi sekiranya anda dikategorikan sebagai obesiti dan tidak pasti senaman yang sesuai atau sering mengalami kesakitan pada sendi ketika bersenam, segera mendapatkan nasihat daripada doktor.

Petua Mengurangkan Sakit Sendi dan Lutut

1) Omega Guard
petua menghilangkan sakit sendi dan lutut
  • Omega Guard mengandungi kandungan minyak Omega 3 yang berfungsi melambatkan degradasi ( penyusutan) tulang rawan
  • Asid lemak Omega 3 mengandungi DHA dan EPA yang membantu mengurangkan gejala sakit sendi dan kekejangan pada waktu pagi
  • Mengurangkan reaksi keradangan dalam sendi-sendi
  • Membantu mengurangkan inflamasi di bahagian di antara dua tulang rawan
  • Omega Guard bertindak sebagai pelincir
  • Membantu kita untuk bergerak dengan lebih bebas
2) Ostematrix
petua menghilangkan sakit sendi dan lutut

Kandungan nutrisi Ostematrix mengandungi magnesium,boron,mangan yang penting untuk tulang kita bertambah kuat dan mengurangkan risiko tulang rapuh. Ramai orang terlalu banyak mengambil kalsium tetapi tidak cukup magnesium. Magnesium membantu dalam penyerapan kalsium ke dalam tulang .

Kalsium diperlukan bukan hanya untuk tulang tetapi amat penting bagi jantung mengepam darah, dan otot mengecut. Ketika ini darah memerlukan kalsium. Jika kalsium dari badan tidak mencukupi, maka sumber kalsium akan di ambil daripada tulang. Kebanyakan orang memerlukan 1,000 hingga 1,200 mg kalsium sehari. 

3) Collagen Powder
petua menghilangkan sakit sendi dan lutut


Kolagen diperlukan untuk memperbaiki dan menyelenggara tisu-tisu lembut di sekitar sendi. Jika tisu yang lembut ini rosak, maka itu akan menyebabkan sendi berbunyi 'krik', sengal dan sakit. Kolagen juga diperlukan dalam pembentukan tulang.

Apabila anda mengambil kolagen, ia diserap dengan cepat ke dalam darah dan diekstrak kepada sel yang memerlukannya. Tulang rawan akan berfungsi sebagai memacu serat kolagen yang baru.Kolagen ini juga sangat sesuai bagi anda yang mengalami masalah tulang rapuh ( osteoporosis) kerana kolagen adalah matriks penting yang membnatu menghasilkan struktur di mana kalsium diletakkan

Selain itu, kolagen  yang diserap dengan baik dan boleh merangsang sintesis kolagen bagi membantu mengekalkan struktur sendi dan mengurangkan ketidakselesaan sendi. Secara ringkas kolagen berfungsi sebagai :
  • membantu menyokong pergerakan yang lebih lancar dan stabil
  • meningkatkan metabolisma dan memberikan tenaga
  • mengurangkan rasa sakit belakang dan kesakitan semasa bergerak
  • memberikan fleksibiliti kepada sistem sendi dan tulang
Malah , kolagen ini selain memulihkan sakit sendi tulang, ianya dapat menganjalkan dan menegangkan kulit 

4) Vivix
petua menghilangkan sakit sendi dan lutut

Vivix mengandungi kandungan resveratrol yang tinggi telah terbukti dapat membantu : 
  • mengekalkan dan memperbaiki fungsi dan struktur sendi
  • mengurangkan sebab penyakit berkaitan sendi
  • merupakan penyelenggaraan yang baik pada sendi normal, juga memberikan perubahan yang lebih baik terhadap kesan fisiologi kepada sendi 
  • mengatasi masalah keradangan, antioksidan, memperbaiki DNA dan menghalang sel daripada bermutasi
Testimoni Set Sakit Sendi dan Lutut Shaklee

"Baru baru ini, kaki Kak Ita terpelecok. Alhamdulillah tak ada lebam-lebam atau luka. Cepat cepat ambil vivix dan bancuh dengan kolagen. Bangun pagi esok, tak ada bengkak atau sakit kaki "

"Selang beberapa hari, saya jatuh terduduk pulak dalam bilik air. Licin sebab air dari basuhan mesin basuh. Akibatnya pinggang dan perut sakit akibat terjatuh terus minum vivix dan kolagen. Setiap hari saya minum 2 kali.Pagi dan malam.Dan sebelum tidur, saya makan ostematrix 5 biji setiap hari."

petua menghilangkan sakit sendi dan lutut



petua menghilangkan sakit sendi dan lutut

petua menghilangkan sakit sendi dan tulang


petua menghilangkan sakit sendi dan tulang

Berminat untuk mendapatkan set ini? Boleh hubungi Balkis :

Whatsapp / Telegram : 0192463390
Facebook : Siti Balkis
Instagram : Balkis
FB Page : Anggun Blossom

Penghantaran adalah percuma bagi yang berada di kawasan Batu Caves, Gombak dan Selayang !!!

No comments:

Post a Comment

Siti Balkis Official Blog © . Designed by MaisarahSidi.com