Pages

12 October 2017

CARA MUDAH HILANGKAN SAKIT MIGRAIN

" Apa doktor? Saya ada migrain? Kenapa boleh macam tu doktor? Saya sakit kepala biasa saja". Jadi bermula dari situ ubat sakit kepala kena sentiasa bawa tidak kira ke mana sekali pun. Jika ubat tertinggal perlu ada panadol sebagai pengganti ubat.

Terdetik dalam hati sampai bila keadaan ini akan berterusan. Misi mencari itu dan ini di farmasi pun bermula tetapi tidak serasi. Dan keadaan semakin parah bila sakit kepala menjadi semakin kronik

migrain


Bagaimana Sakit Migrain Ini Berlaku?

Migrain merupakan adalah salah satu sebab kepada sakit kepala yang berulang.Di anggarkan kira-kira 1 daripada 4 wanita dan 1 daripada 12 lelaki menghidap migrain. Kebiasannya migrain bermula dari zaman remaja dan akan berkurangan selepas umur 45-50 tahun.

Sakit migrain ini berlaku apabila saluran-saluran darah dalam kepala yang membekalkan darah ke kulit kepala serta otak mengembag lebih besar daripada biasa. Urat saraf sensori yang mengesan rasa sakit pada dinding saluran darah menjadi terangsang dan menghantar isyarat sakit ke otak.

Keberangkalian Migrain Terjadi Adalah di sebabkan :

  • Stress ataupun tekanan
  • Pengambilan alkohol
  • Faktor makanan seperti coklat, keju, kopi dan teh
  • Tidak cukup tidur
  • Perubahan hormon ketika haid
  • Tabiat merokok
Jenis-jenis Migrain

1) Migrain Klasik - sebelum sakit kepala, tanda-tanda awal yang dikenali sebagai 'aura' akan dialami sebagai tanda amaran. 'Aura' yang kebiasaannya dialami seperti ternampak kilauan cahaya, garisan zigzang, penglihatan berbayang, kebas, pening dan sukar bercakap dengan jelas. Selepas keadaan ini berakhir, barula migrain akan datang menyerang

2) Migrain Biasa - sakit kepala menyerang dengan tiba-tiba tanpa amaran terlebih dahulu. Migrain jenis ini lebih kerap dialami oleh kaum wanita.

Tanda-tanda Berlakunya Migrain 

1) Sakit Kepala
  • Biasanya sakit kepala akan terjadi pada sebelah kepala sahaja dan digambarkan sebagai 'berdenyut'. Kadang kadang sakit juga boleh dirasai pada kedua dua belah kepala. Kesakitan akan bertambah secara perlahan-lahan , selepas itu beransur hilang dan akan pulih dengan sendirinya dalam tempoh sehari. Serangan migrain mungkin jarang berlaku, contohnya sekali dalam beberapa bulan, atau kadang-kadang lebih kerap dalam seminggu.
2) Tidak tahan cahaya yang terang ataupun bunyi yang kuat. Pesakit migrain lebih selesa berbaring di dalam bilik yang gelap sehingga sakit kepala hilang

3) Aura (biasanya berlaku dalam tempoh 1-15 minit). Aura bermaksud tanda-tanda awal sebelum migrain menyerang. Antara contoh-contoh aura adalah : 
  • Aura penglihatan contohnya kehilangan sebahagian penglihatan secara sementara, dan kerlipan cahaya seperti zigzag yang merebak sebelum hilang sepenuhnya dari penglihatan
  • Perasaan kebas pada bibir, muka dan tangan
  • Masalah pertuturan
Cara Mudah Hilangkan Sakit Migrain Dengan Vitamin Semulajadi

Di sini Balkis akan kongsikan beberapa vitamin semulajadi yang boleh membantu menghilangkan migrain anda buat selamanya. Dan yang penting adalah bebas daripada kesan sampingan , semulajadi dan selamat untuk badan anda

Set Migrain Shaklee terdiri daripada vitamin B-Complex dan Ostematrix. Mereka yang mengamalkan set migrain ini terbukti mengalami perubahan berkurangnya masalah sakit kepala dan dalam masa yang sama menghilangkan  migrain ini untuk selamanya.

1) B-Complex

cara mudah hilangkan sakit migrain

Kandungan Vitamin B2 ( RIBOFLAVIN) dan Vitamin B6 (PYRIDOXINE ) dapat mengurangkan gejala sakit kepala. Vitamin B lengkap yang terkandung dalam vitamin ini bukan sahaja dapat mengurangkan sakit kepala tetapi juga mencegah daripada penyakit lain seperti tekanan dan strok kerana berfungsi dalam menstabilkan hormon

2) Ostematrix

cara mudah hilangkan sakit migrain

Mengandungi kandungan kalsium dan magnesium yang tinggi. Kandungan magnesium berupaya mencegah kekejangan pembuluh darah. Kekejangan pembuluh darah ini akan menyebabkan gejala migrain berlaku.

Selain itu kedua dua vitamin ini dapat memgekalkan tekanan darah normal, membantu penyerapan kalsium ke dalam tulang, meningkatkan fungsi otak, mengurangkan sistem kemurungan dan tekanan, membantu pengecutan otot dan saraf, dan B-Complex sebagai agen anti stress.

Testimoni Set  Migrain Shaklee

" Apabila saya mengambil B-Complex dan Ostematrix sakit kepala nak datang pun segan. Segar sentiasa. Alhamdulillah saya sudah tidak perlu bergantung kepada painkiller dan panadol. Kalau migrain datang pun saya memang cepat ambil B-Complex dan Ostematrix, rehat kejap, sakit pun berkurang dan tidak melarat sebelum ini.

cara mudah hilangkan sakit migrain


cara mudah hilangkan sakit migrain




Telah ramai yang mencuba kaedah ini dan mengamalkan supplemen. Amalkan pemakanan yang seimbang dan bebaskan diri kita daripada ubat-ubatan yang merbahaya untuk badan kita.

cara mudah hilangkan sakit migrain


Bagi yang ingin mendapatkan set ini, boleh membuat panggilan di talian 0192463390 ataupun whatsapp / telegram Balkis. Untuk memudahkan kerja anda, boleh klik di link ini sahaja http://anggunblossom.wasap.my

Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai supplemet Shaklee, anda boleh follow Balkis di FB Siti Balkis dan juga INSTAGRAM  Siti Balkis

Berita baik bagi yang berada berdekatan kawasan BATU CAVES, GOMBAK dan SELAYANG. Penghantaran secara percuma dan terus ke rumah anda. 

Selamat membaca dan semoga bermanfaat untuk anda semua 




No comments:

Post a Comment

Siti Balkis Official Blog © . Designed by MaisarahSidi.com