Pages

17 March 2023

3 Sebab Kenapa Shaklee Supplements Terbaik di Malaysia


Tahun ini 2023 merupakan tahun ke-10 saya kenal dengan vitamin Shaklee. Saya merupakan pengguna Shaklee bagi produk Set Berpantang Shaklee dari anak yang pertama sehingga anak yang ketiga. Hingga sekarang hampir banyak vitamin Shaklee yang telah saya cuba. Sehingga la beberapa tahun yang lepas baru saya tergerak hati untuk sertai bisnes dengan Shaklee. Siapa sangka daripada sebagai pengguna saya kini mendapat income dengan hasil bisnes Shaklee.

Persoalannya kenapa saya masih setia dengan jenama vitamin ini sedangkan banyak jenama vitamin lain di pasaran yang tidak kurang hebatnya juga. Nak tahu kenapa? Saya akan terangkan dalam entri ini  Kenapa Shaklee Supplements Terbaik di Malaysia 

Sebelum itu, Shaklee telah diasaskan oleh Dr. Forrest C. Shaklee pada tahun 1956 dan telah mendapat gelaran "Bapa Vitamin " kerana berjaya menghasilkan multi-vitamin pertama di dunia iaitu Vitale. Beliau adalah seorang pejuang kanser dan mencari solusi dari alam semulajadi sehingga sanggup meninggalkan kerjaya beliau sebagai seorang doktor. Dari situ beliau mendapati kekuatan rumusan tumbuh-tumbuhan serta herba-herba yang akhirnya mengubati kanser beliau

Dengan kejayaan itu, Dr Shaklee terus giat memupuk kesihatan optima melalui pengamalan nutrisi untuk mencegah penyakit.Beliau juga memimpin gerakan alam sekitar, dan memperkenalkan Basic-H bahan pencuci biodegradesi dan tidak bertoksik yang pertama di dunia pada tahun 1960. Shaklee juga menjadi syarikat pertama di dunia pada tahun 1960 yang memperolehi sijil "Climate Neutral"

Kenapa Shaklee Supplements Terbaik di Malaysia

1) Produk Shaklee adalah dari bahan semula jadi yang asli

Produk Shaklee adalah bebas daripada bahan tiruan dan bahan kimia yang berbahaya dan mematuhi standard keselamatan tertinggi.Semua bahan asas dalam pembuatan supplement adalah dari bahan mentah yang asli dan disaring bagi memastikan bahan tersebuat adalah dari sumber yang asli. 

2) Nutrisi Yang Sentiasa Selamat, Berkesan dan Mesra Alam

Sentiasa Selamat

– Lebih daripada 100,000 ujian kualiti dijalankan setahun bagi memastikan keberkesanan dan ketulenan sebenar.
– Lebih daripada 350 ujian dijalankan ke atas setiap ramuan baru untuk mengesan bahan pencemaran berbahaya. Mengamalkan konsep 'Beyond Organik' yang bermula dari penanaman, cara penanaman sehinggalah masa penuaian dan pose pengeluaran

Sentiasa Berkesan

– Lebih $300 juta dilaburkan dalam penyelidikan dan pembangunan produk.
– Bahan-bahan semulajadi yang paling halus dan tulen.
– Disokong oleh bukti kajian sains dan makmal yang terdapat di dalam 90 bahan kajian penerbitan

Sentiasa Mesra Alam

– Produk mesra alam yang benar-benar selamat untuk anda, rumah juga bumi kita.
– Peneraju dalam pergerakan alam sekitar dengan mengamalkan perniagaan yang mesra alam

3) Kajian Landmark (The Landmark Study)

Kajian Landmark, diketuai oleh penyelidik pemakanan yang terkenal, Dr. Gladys Block bersama University of California, Berkeley, merupakan salah satu kajian terbesar pengguna jangka panjang pelbagai suplemen. Kajian menunjukkan bahawa mereka yang mengambil makanan tambahan Shaklee mempunyai lebih banyak biomarker yang lebih sihat untuk jantung, otak, dan kesihatan kognitif berbanding dengan pengguna yang tidak mengambil suplemen atau pengambil suplemen bukan produk Shaklee.

“ Kajian Landmark dan Telomere menunjukkan bahawa populasi Shaklee sangat sihat daripada populasi umum. ”




DR. ELIZABETH BLACKBURN
Pemenang Hadiah Nobel dalam Perubatan 2009


Dan pada tahun 2022, Shaklee telah memenangi anugerah sebagai ''Trusted Brand Awards" bagi kategori vitamin dan supplemen untuk tahun 2021 dan 2022 yang dibuat oleh Reader Digest (diundi oleh pengguna). Semakin ramai yang memilih menjadi pengguna Shaklee dan berasa yakin dengan kesan daripada konsisten pengunaan vitamin ini. 



Antara vitamin shaklee yang menjadi kegemaraan saya adalah ESP, Vivix, Vitamin C dan GLA. Banyak sangat vitamin yang saya suka dan hampir kesemua vitamin telah saya cuba. Bukan saja saya, malah suami dan anak-anak memang pengguna Shaklee setia. 

Antara ''hot set '' vitamin yang menjadi pilihan pengguna adalah Set Cantik, Set Kurus, Set Imun Sistem dan Set Vitamin Kanak-Kanak. Bagi Set Kurus, anda boleh baca entri Set Kurus 

Itula serba sedikit kenapa saya masih setia menjadi pengguna Shaklee hingga kini . Jemput baca entri mengenai Supplemet Terbaik di sini.  Kalau anda ingin mencuba Vitamin Shaklee, boleh hubungi saya di bawah ini : 

 Talian / Whatsapp / Telegram : 0192463390 atau klik dekat link wasap di bawah 


#shakleethrive2023
#shakleetriumph2023
#blogmegashaklee #pengedarshakleebatucaves


No comments:

Post a Comment

Siti Balkis Official Blog © . Designed by MaisarahSidi.com