Pages

26 August 2018

3 Langkah Pantas Untuk Pulihkan Demam Denggi

Jujurnya setakat ini Balkis tak pernah kena demam denggi. Tapi mengikut pengalaman kawan-kawan yang pernah kena demam denggi sakitnya memang sakit sangat. Rasa sakit seluruh badan dan tidak bermaya dibuatnya.Demam pula memakan masa yang lama untuk pulih. Dalam pada itu, mula la tumbuh-tumbuh bintik dekat badan.

3 Langkah Pantas Untuk Pulihkan Demam Denggi




Rawatan awal amatla perlu supaya demam denggi ini tidak menjadi lebih teruk sehingga boleh membawa maut. Memang telah berlaku kematian yang berkaitan dengan demam denggi ini. Adakah demam denggi ini berbahaya?




Apa itu Demam Denggi




Demam denggi adalah sejenis jangkitan virus yang merebak melalui gigitan nyamuk aedes. Jenis demam denggi yang berbahaya adalah demam denggi berdarah. Nyamuk yang telah dijangkiti virus denggi akan membawa virus denggi ini dan seterusnya memindahkan kepada manusia.




Tanda-tanda atau Siptom Demam Denggi 




1) Demam panas

2) Sakit kepala
3) Sakit tulang belakang
4) Sakit sendi-sendi
5) Loya dan muntah-muntah
6) Sakit biji mata
7) Tumbuh bintik bintik merah di badan
8) Rasa tidak selesa di bahagian ulu hati, sensitif di bahagian rusuk kanan dan sakit di bahagian abdomen merupakan siptom biasa bagi demam denggi berdarah
9) Pesakit biasanya sembuh dalam tempoh beberapa minggu selepas diberikan terapi dan rawatan



Demam denggi boleh menjadi serius jika tidak mendapatkan rawatan dengan segera. Demam denggi berdarah boleh membawa maut.Antara tanda -tanda anda sudah terkena jangkitan demam denggi berdarah adalah : 


  • Mudah lebam
  • Pendarahan di bawah kulit , hidung atau gusi
  • Pendarahan seluruh badan yang boleh membawa maut
Kebiasaanya pesakit demam denggi akan diberi ubat demam dan dinasihatkan lebihkan pengambilan air kosong untuk mengelak terhidarat.



Komplikasi Demam Denggi : 




1) Demam Denggi Berdarah

2) Sindrom Renjatan Denggi



Sindrom Renjatan Denggi




Bagi kes demam denggi yang serius, kesihatan pesakit akan turun dengan mendadak selepas demam  beberapa hari. Dapat dilihat berlaku tanda kegagalan peredaran darah yang sempurna. Kulit pesakit akan menjadi dingin, lebam dan padat dengan darah yang menyebabkan pesakit merasa tidak selesa. Seterusnya melarat ke tahap renjatan yang kritikal.




Renjatan dicirikan oleh denyutan nadi yang lemah dan cepat, tekanan darah rendah, kulit menjadi dingin serta lembap dan terasa sangat tidak selesa. Pesakit yang mengalami renjatan aalaah sangat berbahaya jika tidak dirawat dengan segera.


Cara Untuk Mencegah Demam Denggi

1) Memastikan tiada tempat pembuangan nyamuk
2) Buang semua bekas yang boleh manadah air
3) Pastikan tangki air, bekas tadahan hujan harusla ditutup
4) Cuci bekas-bekas pasu bunga untuk elakkan air daripada bertakung 
5) Elakkan saluran air daripada bertakung. Pastikan sentiasa mengalit
6) Menggunakan semburan serangga untuk membunuh nyamuk
7) Pastikan tingkap dan pintu sentiasa ditutup terutamya pada waktu maghrib 
8) Sapukan ubat penghalau nyamuk pada anggota yang terkena gigitan nyamuk
9) Pakai pakaian yang dapat melindungi diri daripada digigit nyamuk



Tiada rawatan specifik bagi membunuh virus demam denggi ini. Rawatan yang diberikan adalah untuk menstabilkan pesakit bergantung kepada kesihatan pesakit bagi mengelakkan pesakit mengalami demma yang panjang dan mengelakkan pendarahan berlaku.




Tetapi selain bergantung kepada  rawatan hospital, kita juga boleh mengamalkan langkah pencegahan dengan memberi supplemen bagi meningkatkan antibodi badan untuk melawan penyakit denggi ini. Antara supplemen yang dapat membantu ketika pesakit mengalami demam denggi adalah : 




1) Vivix

3 Langkah Pantas Untuk Pulihkan Demam Denggi


Menggalakkan kesihatan secara menyeluruh. Meningkatkan tahap antibodi badan, membaiki sel, menghapuskan radikal bebas dan membaiki Sel DNA yang rosak



2) Nutriferon

3 Langkah Pantas Untuk Pulihkan Demam Denggi


Nutriferon adalah sebagai “immune booster” yang meningkatkan tahap kesihatan dalam tubuh bagi melawan prnyakit denggi ini.



3) Performance Drink

3 Langkah Pantas Untuk Pulihkan Demam Denggi


Kandungan Performance Drink dapat membantu untuk mengelakkan dehidrasi. Suhu demam yang tinggi boleh mengakibatkan badan kehilangan aur yang banyak. Sebab itu penting Performance Drink bagi menggantikan cecair dalam badan yang telah hilang. Dengan pengambilan Performance Drink yang konsisten, telah terbukti yang ianya merupakan minuman isotonik yang bebas karbonat dan kurang gula.



Antara Testimoni Set Demam Denggi yang berjaya sembuh dengan cepat 




DEMAM DENGGI SEMBUH DENGAN VIVIX

Nak Share #VivixEffect Suami Sy Sendiri Yang Baru Ni Positif Demam Denggi Start Kena 26hb Julai 2018 Haritu,Tapi Baru Ke Hospital Hari Ke3 Denggi,

Hari Pertama Doktor Sahkan Positif Denggi Doktor Just Kata Denggi Takde Ubat,Just Banyakan Minum Air Masak Sahaja Waktu tu Platlet Darah Masih Okeyh

Esoknya Hari Kedua Check Darah Semula,Platlet Darah Drop Dari 160 Drop Ke 148 Doktor Cakap Risau Kena Denggi Berdarah

Malam Sebelum Tido Tu Ikhtiar Bagi Suami Vivix Sesudu,Sebab Esoknya Nak Check Darah Lagi,Doktor Memang Tak Bekal Ubat,Badan Suami Pun Dah Naik Binti-Bintik Merah Tu,Risaunya Tak Tau Nak Cakap,Sapukan Sekali Herbal Bland Walaupun Tak Tau Macam Mana Tindak Balasnya,Ikhtiar Je

Esok Paginya,Check Darah Lgi,Miraclenya Platlet Darah Suami Naik Mendadak Dari 146 Terus Ke 178 , Ya Allah !Terkejut Sangat , Bintik-Bintik Merah Tu Pun Beransur Hilang Jugak, Dari Tengok Suami Demam Melepek , Mengadu Sakit-Sakit Sendi , Alhamdulillah,Dah Sihat Dah Sekarang Asbab Ikhtiar Dengan #VivixShaklee Allah Bagi Sembuh ðŸ˜Š

3 Langkah Pantas Untuk Pulihkan Demam Denggi



3 Langkah Pantas Untuk Pulihkan Demam Denggi



Jangan biarkan demam denggi anda berlarutan berminggu-minggu jika anda ada  penyelesaian yang lebih mudah. Boleh hubungi Balkis seperti dibawah: 

                                                            Talian / Whatsapp / Telegram : 0192463390
Instagram :balkis_starbeauty


COD SEKITAR BATU CAVES, GOMBAK DAN SELAYANG 

DENGAN SETIAP PEMBELIAN ANDA LAYAK DAPAT FREE CONSULTATION YANG BETUL MENGENAI  CARA MAKAN SUPPLEMEN DENGAN BETUL

ATAUPUN ANDA BOLEH DAPATKAN SET DEMAM DENGGI INI SECARA ONLINE DENGAN HANYA KLIK DI SINI SAHAJA  ; 


No comments:

Post a Comment

Siti Balkis Official Blog © . Designed by MaisarahSidi.com