Pages

12 August 2018

Silau Mata Kini Tiada Lagi Dengan 3 Rahsia Mudah Ini

Susahnya nak memandu waktu malam disebabkan silau yang melampau. Kadang-kadang sakit sangat mata bila terpandangkan cahaya. Nak tak nak kena la dapat rawatan dengan segera. Agak-agak nya ada rawatan lain tak selain pakai cermin mata? Boleh ke silau mata berkurangan atau kekal hingga selamanya?

Jom kita berkenalan dengan masalah silau ini.

Silau Mata Kini Tiada Lagi Dengan 3 Rahsia Mudah Ini


Apa itu Rabun Silau

Silau atau nama perubatannya ' astigmatisme'  berlaku disebabkan imej yang terbentuk lebih dari satu titik fokus oleh permukaan kornea yang tidak rata. Apabila keadaan ini berlaku, cahaya yang mauk tidak dapat difokuskan pada satu titik sahaja lalu membentuk imej yang kurang jelas.

Tanda-tanda Penghidap Silau Mata

1) Imej atau objek yang dilihat adalah kurang jelas
2) Berasa sakit atau perit pada bahagian mata
3) Mudah berasa letih 
4) Mata berair dan tidak selesa
5) Sakit atau pening kepala di mana tahap kesakitan tersebut berbeza-beza bergantung kepada keadaan
6) Imej dekat atau jauh kelihatan kabur
7) Sensitif pada cahaya
8) Pandangan berlapis dan terherot
9) Penglihatan ' upside down
10) Boleh menjadi juling iaitu keadaan mata yang tidak selari antara satu sama lain
11) Kesukaran untuk memandu pada waktu malam 

Punca-punca yang Mempengaruhi Silau

1) Keturunan
2) Kecederaan kornea mata
3) Boleh berlaku selepas pembedahan mata seperti pembuangan selaput katarak
4) Ketumbuhan pada kelopak mata
5) Menghidap penyakit kornea seperti 'keratoconus' 

Bagi pesakit kencing manis,silau bukan la perkara luar biasa. Ini kerana apabila kandungan gula dalam darah berlebihan ianya boleh  mengubah bentuk kanta pesakit. Kebiasaanya pesakit kencing manis yang menghidap silau adalah dinasihatkan untuk tidak menjalani pembedahan.

Cara Mengurangkan Masalah Silau

1) Elakkan membaca buku, melihat skrin telefon ataupun menonton televisyen dalam keadaan cahaya yang samar dan kurang pencahayaan.
2) Jangan melihat skrin komputer dalam temph masa yang lama, ambil masa untuk rehatkan mata dan regangkan otot mata.
3) Amalkan pengambilan dan supplemen semulajadi yang mengandungi Vitamin A yang mana mampu menurangkan risiko silau menjadi lebih teruk.


Di antara supplemen yang dapat membantu masalah silau anda ialah : 

1) Vivix

Silau Mata Kini Tiada Lagi Dengan 3 Rahsia Mudah Ini


Vivix Shaklee adalah supplemen ramuan tumbuhan campuran botani yang tinggi dengan antioksidan. Mengandungi Resveratrol dan Polifenol untk memperbaiki keseluruhan DNA dalam tubuh dan mengembalikan tenaga yang menyeluruh

Vivix membantu membaiki sel-sel mata yang bermasalah kerana sifat utama Vivix adalah memperbaiki keseluruhan DNA tubuh badan kita yang telah rosak supaya sel-sel baru yang dihasilkan tidak lagi memberi kesan dengan lebih teruk.

2) Omega Guard

Silau Mata Kini Tiada Lagi Dengan 3 Rahsia Mudah Ini


Omega Guard Shaklee mengandungi Asid Lemak Omega 3 dan 6 yang dapat membantu semula otot-otot di sekitar mata. Selain  itu, Omega berfungsi sebagai anti radang yang memelihara sekitar mata daripada kegatalan, pedih dan masalah lain.

3) Carotomax

Silau Mata Kini Tiada Lagi Dengan 3 Rahsia Mudah Ini

Carotomax adalah kaya dengan antioksidan yang tinggi dan dapat meneutralkan radikal bebas. Ini kerana kandungan Vitamin A yang mengandungi beta karotena adalah selamat untuk memelihara penglihatan kita.

Menghalang infeksi dan menggalakkan perkembangan normal dan sihat.

Antara testimoni yang mengamalkan supplemen bagi mengurangkan masalah silau ini ialah : 

1) "Bermula dengan masalah rabun, dah la power tinggi. Ditambah dengan silau pula. Selama ini memang semakin menaik ataupun tak turun-turun silau mata Jiha ni.Mata pun sangat sensitif. Ada masa yang tiba-tiba sahaja sebelah mata keluar air, kelam, tak nampak. Paling cemas kalau masa memandu. Dulu kerja berulang alik dari KL ke Sepang.
Tu kalau cuaca biasa, kalau cuaca panas lagi lah hai, rasa mata macam nak tertutup macam ada pemberat.
.Tapi tu dulu, Jiha perasan sekarang dalam setahun nak kena macam tu pun payah. Memang Jiha amalkan Vivix dan vitamin Shaklee yang lain untuk kesihatan.Tak sangka pula bila buat pemeriksaan mata, bacaan silau menurun. Teruja sangat sebab selama ni tak pernah turun malah asyik menaik aje."

Silau Mata Kini Tiada Lagi Dengan 3 Rahsia Mudah Ini



2) "Alhamdulillah 3 minggu saya mengamalkan Carotomax Shaklee, beberapa perubahan berlaku ke atas mata saya sehinggakan saya terpaksa menukar cermin mata baru.

Power untuk silau sudah tak ada. Sebelum ini Power Silau 75+ mata kiri sahaja. Power untuk rabun jauh saya turun sedikit iaitu 50+.

Saya sangat yakin dengan keberkesanan suplemen shaklee. Saya pernah mencuba Vitamin E, Vitamin C , Alfalfa & Lecithin sebelum ini. Kawan-kawan tegur ada perubahan pada kulit wajah."
.

Silau Mata Kini Tiada Lagi Dengan 3 Rahsia Mudah Ini


Jadi, hilangkan keresahan anda setiap kali hendak memandu dan tidak perlu lagi merasa takut kepada cahaya denagn hubungi Balkis untuk mendapatkan Set Silau Shaklee ini 

Talian / Whatsapp / Telegram : 0192463390
Instagram :balkis_starbeauty




COD SEKITAR : BATU CAVES, GOMBAK, SELAYANG

ATAUPUN ANDA BOLEH DAPATKAN YOUTH MELALUI ESELL BALKIS. CARANYA MUDAH HANYA KLIK DI SINI SAHAJA : ESELL - SET SILAU SHAKLEE


No comments:

Post a Comment

Siti Balkis Official Blog © . Designed by MaisarahSidi.com