Pages

19 August 2018

KEISTIMEWAAN SET HAMIL SHAKLEE YANG RAMAI ORANG TIDAK TAHU

Apabila melihat 'pregnancy test' memberikan keputusan yang positif, itula saat manis seorang wanita yang bakal bergelar ibu. Pastinya setiap pasangan mengharapkan bayi yang bakal lahir bukan sekadar cukup sifat tetapi sihat dari segi fizikal dan mental.

KEISTIMEWAAN SET HAMIL SHAKLEE YANG RAMAI ORANG TIDAK TAHU


Pasangan yang mula merancang memiliki anak akan dinasihatkan oleh doktor untuk mengamalkan asid folik sebelum kehamilan lagi bagi memastikan bayi mendapat zat lengkap ketika dalam kandungan

Ibu yang hamil harus memberikan tumpuan kepada fasa pertama kehamilan kerana pada waktu ini pembentukan sel dan perkembangan organ berlaku dengan cepat.Dengan itu, diet ibu hamil seharusnya diisi dengan makanan berkhasiat sepeti buah, sayur, susu rendah lemak, telur dan bijirin.

Nutrien seperti protin, asid folik dan vitamin B12 sangat diperlukan bukan sahaja oleh ibu, tetapi bayi dalam kandungan.Elakkan pengambilan yang boleh memudaratkan bayi dalam kandungan seperti alkohol atau merokok.

Antara jenis diet yang seimbang untuk ibu hamil adalah :

1) Buah-buahan dan sayuran
2) Makanan berkanji
3) Makanan yang kaya dengan protin
4) Produk tenusu

Makanan  Yang Patut Dielakkan Semasa Hamil

  1. Makanan laut mentah seperti tiram atau sushi. Makanan yang separuh masak adalah tidak digalakkan kerana cara memasak yang tidak sepenuhnya dimasak dengan betul
  2. Henti tabiat merokok
  3. Elakkan mminum minuman beralkohol semasa hamil.
  4. Bagi penggemar kopi, hadkan penggunaan kopi kepada 200mg sehari.Ianya bersamaan denagn 2 cawan besar mug atau 4 cawan teh 
  5. Elakkan memakan organ dalaman haiwan seperti hati ayam kerana mengandungi vitamin A jenis retinol. Terlalu banyak bahan ini boleh membahayakan bayi dalam kandungan
Berapa Kalikah Saya Perlu Makan Dalam Sehari

Makan dengan kerap dalam kuantiti yang sederhana. Walaupun anda tidak lapar, tetapi bayi dalam kandungan mungkin akan lapar. Amalkan makan tiga hidangan utama setiap hari dengan dua atau tiga hidangan snek sihat antaranya. Jika anda mabuk hamil, anda mungkin agak memilih makanan. Jadi kerapkan makan dalam kuantiti yang kecil.

Tetapi ada juga ibu hamil yang kurang mendapat makanan seimbang semasa dalam tempoh kehamilan. Ini adalah kerana tidak mempunyai masa untuk menyediakan makanan yang seimbang dan mengalami mabuk hamil yang agak teruk. 

Jadi apakata anda dapatkan nutrisi seimbang dengan SET HAMIL SHAKLEE

Keistimewaan SET HAMIL SHAKLEE yang wajib anda tahu adalah : 



KEISTIMEWAAN SET HAMIL SHAKLEE YANG RAMAI ORANG TIDAK TAHU



1) Vitalea

Vitalea Iron Formula yang lengkap dengan 28 jenis vitamin dan mineral. Vitamin ini membantu ibu menambah zat besi kerana kebiasaannya ibu mengandung akan mengalami kekurangan zat besi. Kurang zat besi akan menyebabkan ibu mengandung mudah pitam, lesu, letih  dan kekurangan darah.

2) Vitamin C 

Sebagai antioksidan yang membantu meningkatkan sistem imunisasi badan ibu dan bayi serta menjadikan kulit lebih cantik.Membantu dalam penyerapan iron. Jika Vitamin C tidak mencukupi, badan tidak dapat menyerap iron dengan sepenuhnya. Vitamin C membantu dalam pembinaan kolagen dan menguatkan  sel sel tisu dalam badan.

3) B-Complex

Lengkap dengan 8 kumpulan Vitamin B yang diperlukan oleh tubuh badan demi membantu tubuh badan bertenaga, otak lebih fokus, emosi lebih stabil dan wajah berseri. B complex mengandungi asid folik yang diperlukan oleh ibu. Asid Folik sangat penting untuk pembinaan tulang dan bagi mengelakkan kecacatan pada janin, mengurangkan risiko kecacatan saraf pada bayi.Di kenali sebagai vitamin anti stress yang membantu dalam penghasilan susu yang banyak.

4) ESP


Antara komposisi utama dalam susu ibu adalah protein. Protein adalah sumber makanan sel yang berfungsi mengekalkan pertumbuhan normal dan pemeliharaan tisu.ESP memberi tenaga yang berkekalan untuk ibu yang tahan selama berjam-jamnya lamanya terutamanya bagi ibu hamil yang mengalami morning sickness . 

Selain itu, ESP membantu ibu memperolehi kesan yang optimum untuk pengambilan vitamin-vitamin lain.Ia juga memelihara janin serta membantu dalam pembentukan kuku, rambut dan kulit. ESP membekalkan asid amino yang bertindak membentuk otot dan organ bayi.

5) Ostematrix

Yang tak minum susu, boleh gantikan dengan OSTEMATRIX. Kena selalu ingat bayi akan menyerap sekurang kurangnya 90% kalsium ibu sewaktu mengandung. Kalsium penting untuk pembinaan darah, tulang, gigi dan saraf dalam tubuh manusia.  

Bagi ibu yang tidak mementingkan pengambilan kalsium dalam makanan harian, maka kalsium untuk ibu akan diserap dari sumber yang sedia ada dalam badan ibu tersebut. Jika ibu tidak menggantikan semula kalsium yang telah diserap, ibu lebih mudah mengalami risiko osteoporosis, rasa sengal kaki dan tulang belakang, kaki mudah kejang

6) Omega Guard

O️mega Guard Shaklee di antara minyak ikan terbaik dunia yang mengandungi kandungan EPA & DHA . DHA adalah asid lemak perlu yang dijumpai dalam badan kita terutama pada otak. DHA ini sangat penting dalam perkembangan otak bayi dan perkembangan janin. 

Bayi tidak dapat menghasilkan DHA dengan sendiri dan susu ibu merupakan sumber utama DHA bagi bayi. Pakar mencadangkan supplement Omega 3 kepada ibu-ibu yang mengandung dan ibu yang menyusu kerana penting untuk  perkembangan DHA fetus dan DHA ibu sendiri.

Kebaikan SET HAMIL SHAKLEE  adalah : 

1) Lebih bertenaga semasa hamil
2) Mengurangkan masalah HB low semasa hamil yang sering di alami oleh ibu mengandung
3) Dapat mengurangkan masalah mabuk hamil yang teruk dan loya loya
4) Set yang tahan lama berbulan-bulan
5) Ibu dan bayi mendapat nutrisi yang secukupnya diperlukan oleh badan
6) Kurangkan masalah sembap kaki dan kejang kaki yang kebiasaanya di alami ibu hamil apabila kandungan sudah masuk trimester ketiga


Apa Kata Pengguna Setia Set Hamil Shaklee : 

"Sepanjang tempoh kehamilan dan berpantang, produk2 shaklee yg saya ambil ialah Esp, Sustained Released Vitamin C, Vitalea Iron Formula, Ostematrix, B-Complex, Omega Guard, Alfalfa, Lecithin, Gla Complex, dan Zinc Complex.


Memandangkan ini adalah pengalaman pertama saya hamil dan berpantang, alhamdulillah banyak Shaklee Effect yang saya dapat yang boleh dikatakan agak seronok bagi saya.



Alhamdulillah walaupun dari pukul 11 malam kat labour room, saya masih lagi bertenaga untuk lahirkan anak saya pada pukul 6.37 pagi tanpa epidural. Kira okay la kan untuk anak pertama.


Ini adalah antara Shaklee Effect yang saya dapat sepanjang tempoh kehamilan dan berpantang bersama produk Shaklee.


 Jarang sembab kaki. Sepanjang tempoh kehamilan ada la dalam 2 3 kali macam tu je kot kaki sembab. Itupon sebab duduk lama sangat atau berdiri lama sangat.
 Tiada migrain atau pening kepala
 Tiada masalah sembelit semasa hamil dan berpantang



 Tiada morning sickness

 Tiada kemurungan atau gangguan emosi (stress)
 Badan cergas seperti bateri fully charge. Dicember 2015 masa kandungan dalam 5 bulan kami pindah rumah. Alhamdulillah sangat bertenaga pergi survey dan tengok rumah, packing barang dalam kotak siap angkat dan susun kotak yang dah diisi berpuluh kotak. 
 Koyakan semasa bersalin kurang dari 1cm. Kira okay la kan untuk anak pertama dengan berat 3kg.
 Luka jahitan bersalin sembuh dalam masa 2 minggu


 Tiada stretchmark semasa hamil dan selepas bersalin


 Hari kelima berpantang dah boleh jalan laju mcm org tak bersalin. Yg paling best family dan kawan2 datang melawat kat rumah cakap "tak nampak macam orang bersalin pon".


 Berat turun tanpa sedar. Berat asal sebelum hamil 46kg. Berat akhir kehamilan sy 59.4kg. 

 Susu banyak melimpah ruah. Alhamdulillah rezeki baby saya dapat buat stok ebm dari hari ke-3 berpantang lagi.

 Kurang stress walaupun tak cukup tidur baby nak menyusu tengah malam, menangis, tukar pampers, pump susu dll

 Kurang bengkak susu tapi susu masih banyak. Sekali pump dapat 10oz. Seronok tengok.

Untuk ibu2 yang sedang hamil, set kehamilan dan berpantang Shaklee sememangnya pilihan yang terbaik untuk ibu-ibu mengharungi fasa2 terindah dalam hidup dengan lebih ceria, bahagia dan menyeronokkan. InsyaAllah


KEISTIMEWAAN SET HAMIL SHAKLEE YANG RAMAI ORANG TIDAK TAHU


Kalau dulu setiap kali mengandung cek HB lah yang paling saya tak suka.Iyelah selalu dapat result yang tak cantik. Tapi selepas mengamalkan Set Kehamilan Shaklee, r
esult HB saya cantik aje.Nurse pun senyum aje.

Iyelah diaorang pun mesti suka tengok result kita cantikkan saya lagilah senyum sampai ke telinga.

Kemudian saya teruskan dengan Set Berpantang dan Menyusu Shaklee. Sekali lagi saya melahirkan anak melalui pembedahan. Tapi kali ni tak menjadi masalah pada saya dengan SET HAMIL SHAKLEE

Alhamdullilah walaupun sekarang Adik Harraz dah berumur 2 tahun 2 bulan.Dia masih BF baby Mama tau.
Antara kebaikkan berpantang yang saya dapat dengan suplemen Shaklee adalah :


  1. Luka bersalin cepat sembuh
  2. Bertenaga sepanjang hari
  3. Menguatkan imun tubuh ibu dan anak
  4. Mengawal emosi ibu dari stress

  5. Mengelakkan rambut gugur
  6. Susu badan meriah

Pengalaman berpantang dengan suplemen Shaklee adalah satu pengalaman yang luar biasa bagi saya.Maklumlah sebelum ni saya ada cuba pelbagai produk berpantang.Tapi berpantang dengan suplemen Shaklee memang terbaik.


Bagi kawan-kawan yang masih tercari-cari suplemen untuk berpantang.Saya syorkan anda mencuba set berpantang Shaklee.Di jamin selamat,semulajadi dan berkesan.


KEISTIMEWAAN SET HAMIL SHAKLEE YANG RAMAI ORANG TIDAK TAHU


Talian / Whatsapp / Telegram : 0192463390
Instagram :balkis_starbeauty




COD SEKITAR : BATU CAVES, GOMBAK, SELAYANG



No comments:

Post a Comment

Siti Balkis Official Blog © . Designed by MaisarahSidi.com