Pages

25 August 2018

Resdung Kini Pulih Dengan 5 Langkah Yang Ramai Orang Tidak Tahu

Kerapkali  bersin pada waktu pagi atau ketika cuaca sejuk di pagi hari?

Bila bersin, siap keluar lendir dari hidung lagi. Mula la rasa tak selesa tambah-tambah bila ada orang ramai. Kelam kabut nak cari tandas

Sensitif sangat dengan habuk. Kalau pergi tempat yang berhabuk atau berasap mula la nak start gatal-gatal hidung. Bila start gatal gatal hidung ni boleh menyebabkan banyak kerja ternganggu. Tambah-tambah kalau waktu nak solat. Kan susah nak tergaru-garu.


Resdung Kini Pulih Dengan 5 Langkah Yang Ramai Orang Tidak Tahu


Itu tanda-tanda anda mengalami masalah resdung ataupun sinus. Bahaya tak resdung atau sinus ini jika tak dirawat sebab setengah orang merasakan tak penting sebab resdung ni menyerang kadang-kadang saja. Ye betul mungkin kadang-kadang saja tapi jika dibiarkan ianya akan menjadi kerap sehingga menggangu keselesaan kita.

Apakah Penyakit Resdung atau Sinus?

Resdung ialah radang pada rongga-rongga sinus di dalam tulang muka yang bersambung dengan hidung. Lendir akan dihasilkan pada bahagian rongga sinus ini pada setiap masa dan akan mengalir ke dalam hidung

Jika saluran sinus ini tersumbat akan menyebabkan lendir tidak dapat bergerak dan akan berkumpul. Keadaan inni akan membiakkan lagi kuman dan bakteria dan jika dibiarkan tanpa rawatan, resdung akan menjejaskan kesihatan anda.

Jenis-jenis Kuman Yang Menjadi Punca Penyakit Resdung ialah : 


  • Streptococcus
  • Staphylococcus

Kedua-dua kuman ini memang berada pada rongga hidung kita tetapi tidak menyebabkan sebarang penyakit. Tetapi, kuman ini akan mula aktif juka terdapat masalah dalam sistem pertahanan badan kita

Tanda-tanda Anda Mengalami Masalah Resdung


Resdung Kini Pulih Dengan 5 Langkah Yang Ramai Orang Tidak Tahu


1) Sering mengalami masalah hidung tersumbat
2) Mempunyai lendir dari hidung ke tekak
3) Sakit atau rasa berat pada bahagian muka 
4) Sakit tekak yang berpanjangan
5) Demam atau rasa tidak sedap badan
6) Mengalami jerawat di muka dan badan
7) Nafas berbau
8) Sering sakit kepala
9) Sensitif tehadap bersin, habuk dan bersin

Jenis-Jenis Resdung

1) Resdung Akut

Bermula dengan jangkitan rhinitis atau serangan alahan serius yang berulang kali. Keadaan ini menyebabkan hiudng akan tersumbat, berair dan muka akan rasa denyut yang kuat.Kebiasaanya serangan ini akan berlaku pada waktu pagi dan semakin berkurangan pada waktu petang. Sakit akan bertambah apabila dalam keadaan sujud ataupun tunduk.

Sekiranya ini berterusan, cairan dalam rongga sinus tidak dapat dikeluarkan dengan rawatan. dan jangkitan akan terus berlaku.

2) Resdung Kronik

Kebiasaanya pada peringkat ini, pesakit resdung kronik akan mengalami kegatalan yang teruk pada bahagian muka,jerawat yang banyak, kerap bersin pada waktu pagi, hidung tersumbat, selalu sakit kepala, keluar lendiran atau cairan hingus bewarna hijau dan berbau.

Antara Mereka  Yang Berisiko Menghidap Penyakit Resdung 


  • Individu yang alah kepada habuk dan makanan yang menyebabkan hidung mereka tersumbat
  • Individu yang mempunyai ketumbuhan dalam hidung
  • Individu yang mempunyai kelainan pada hidung seperti septum dinding pemisah hidung yang bengkok
  • Turbinate dinding tepi hidung terdiri daripada tiga turbinate iaitu tulang-tulang dinding yang mempunyai para. Individu yang mempunyai turbinate yang besar akan berisiko mendapat resdung kerana ia menyumbat sinus


Kesan Terhadap Pesakit Resdung 


  • Jangkitan nanah di sekitar bawah mata
  • Sakit tekak yang kronik
  • Jangkitan tulang muka
  • Berdengkur yang kronik
  • Alahan hidung 
  • Selsema yang melarat
Komplikasi Resdung yang Tidak Dirawat

Bagi kanak-kanak akan mengalami  jangkitan nanah di sekitar mata dan jika tidak dirawat boleh menyebabkan mata menjadi buta. Dengan rawatan segera, nanah akan dikeluarkan dari rongga mata. Jika terlalu banyak nanan yang terkumpul, doktor akan membuat satu laluan di hidung supaya lendiran dapat dikeluarkan.

Untuk dewasa, nanah dari sinus frontal tidak dapat keluar daripada hidung akan mengalir untuk memenuhi ruangan di otak. Keadaan ini akan menyebabkan ostia mudah tersumbat dan memerlukan pembedahan untuk mengeluarkan nanah tersebut

Cara Mengurangkan Masalah Resdung 

1) Rehat yang cukup
2) Bernafas dalam wap panas daripada semangkuk air
3) Boleh ambil ubat tahan sakit
4) Antibiotik sekiranya resdung akibat bakteria
5) Amalkan pengambilan supplemen semulajadi yang selamat



Bagaimana Untuk Mencegah Resdung

1) Hindari haiwan peliharaan seperti kucing dan anjing
2) Gunakan pembersih vakum yang menggunakan penapis udara
3) Berhenti merokok
4) Hindari tabiat mengamalkan alkohol
5) Amalkan pemakanan dan senaman yang seimbang


Amalkan Pengambilan Supplemen Set Resdung Shaklee bagi Mengurangkan Masalah Resdung Anda


Resdung Kini Pulih Dengan 5 Langkah Yang Ramai Orang Tidak Tahu


Jom kita berkenalan dengan set Resdung : 

1) VIVIX

Bertindak dengan memperbaiki sel DNA yang rosak secara menyeluruh. Vivix secara tidak langsung menmbantu meningkatkan kesihatan dalaman kita yang telah rosak

2) Omega Guard

Membantu mengurangkan keradangan seperti gatal -gatal dan pedih sewaktu resdung menyerang

3) Alfafa

Menyingkirkan toksin dalam badan dan juga menyeimbangkan keasidan dalam badan kita. Alfafa juga berfungsi untuk mencuci darah  sekaligus menyingkirkan asid-asid yang tidak diperlukan oleh badan

4) B-Complex

Membantu melegakan tekanan dan stress yang dialami oleh pesakit resdung. Kandungan B6 dalam B-Complex penting untuk memelihara selaput lendir agar kekal sihat 

5) Vitamin C 

Meningkatkan sistem imun dan menghalang radikal bebas daripada merosakkan sel sel dalam badan. 

Antara Testimoni Set Resdung Shaklee yang berjaya 



1) Saya mula mengamalkan Vivix sejak kelas nutrisi tersebut dan mengambil sekurang-kurangnya 2 sudu sehari dan kadang-kadang lebih kerana rasanya yang enak. Antara produk Shaklee yang turut saya ambil ialah ESP, Vitalea, Garlic Complex, B-Complex, Omega Guard, Vita-C, Alfalfa, Ostematrix, Lecithin, Herblax, GLA Complex dan juga Vita-E.



Di awal pengambilan supplemen-supplemen ini, saya mengalami ‘healing crysis’ yang agak teruk seperti muka menjadi sembap, pening dan demam yang teruk selama seminggu. Setelah beberapa minggu, saya mula perasan jerawat batu mulai kecut, muka semakin OK, parut-parut semakin pudar dan tidak lagi didatangi selsema.

Kini setelah 2 tahun, Alhamdulillah saya tidak lagi didatangi sinus dan tiada lagi rekod MC akibat sinus. Migrain dan gastrik saya juga semakin berkurang dan bebas daripada pain killer dan PCM. Yeayy!! Dah dua tahun tak sentuh PCM. Saya masih lagi konsisten mengamalkan supplemen-supplemen ini dan sudah tidak terkira berapa bilangan Vivix yang telah saya ambil.

Pesanan saya kepada anda ialah jaga kesihatan sebaik mungkin dan berikhtiarlah dengan cara yang paling selamat. Amalkan makan supplemen sebelum datang penyakit yang tidak diundang. Saya sangat berpuas hati dan berazam untuk membantu mereka yang ada masalah sama dengan saya untuk mencuba ikhtiar dengan Vivix dan supplemen lain juga. Kesihatan adalah nikmat yang perlu disyukuri dan dijaga! Bila sihat apa yang kita lakukan akan menjadi lebih bererti dan cemerlang!




.

2) Bulan Februari 2016, saya mula ambil set resdung shaklee. Saya beli sebotol alfalfa complex dan sebotol vitamin c plus. Saya ambil 10 biji alfalfa complex dan 2 biji vitamin c setiap hari. Saya minum air masak sebanyak 2 liter sehari. Sebulan lebih saya konsisten pengambilan set resdung ni. Masalah bersin-bersin, hidung berair, mata berair dan sakit kepala dah berkurang hari demi hari.
.
Bulan demi bulan saya semakin yakin dengan set resdung ni. Pernah terbaca yang set resdung ni pun sesuai untuk alahan seafood. 5 bulan kemudian, mak ada masak udang. Saya cuba memberanikan diri untuk makan setelah hampir 5 tahun tak makan seafood. Alhamdulillah tiada kesan apa-apa masa makan udang tu. Lepas dari tu, saya semakin berani makan apa-apa pun jenis seafood.
.
Alhamdulillah, bersyukur sangat saya semakin pulih. Sesiapa yang ada masalah resdung teruk, ada alahan seafood. Boleh ambil set resdungshaklee, iaitu Alfalfa Complex dan Vitamin C Plus.
.





3) Dia juga mengidap resdung. Kak Yang rasa kes suami ni berkait rapat antara RESDUNG DAN ASMA. Sebabnya bila dia tersilap makan ataupun berada di tempat yang berhabuk, mesti malam itu dia akan semput. Selalunya ia akan bermula dengan batuk dan selesema dan tiba malam hari, nafas menjadi laju. Bila keadaan begitu memang Kak Yang akan cepat-cepat bawa ke klinik untuk amik neb.



Pernah juga Kak Yang bagi dia makan hati unta yang dikirim melalui orang yang ke Mekah tapi tiada kesan. Kak Yang fikir sampai bila dia harus bergantung pada ubat sahaja, bila habis ubat pergi beli di farmasi. Sampai bila kan. Ubat bukan merawat tapi ia cuma melegakan kesakitan.

Jadi jalan yang Kak Yang pilih adalah memberi dia vitamin untuk menguatkan antibodinya. Set yang diambil adalah VITAMIN C, ALFAFA dan OMEGA GUARD. Kak Yang memang pantau suami supaya setiap hari tanpa miss amalkan set ini. Alhamdulillah memang nampak perubahan pada suami Kak Yang.

Pagi-pagi dah kurang bersinnya, gatal-gatal muka, resdung pun semakin berkurangan dan yang paling Kak Yang perasan dia dah lama tak amik NEB. Alhamdulillah dengan izin Allah pastinya dan Kak Yang bersyukur sangat-sangat dengan perubahan kesihatan yang suami alami sekarang. Yang penting untuk mendapat kesihatan yang optimum, kita haruslah SABAR DAN KONSISTEN. Jangan anggap makan sebotol dah baik ye. Kadang tu ia bergantung atas penerimaan badan masing-masing.

Sekarang ini, Kak Yang bekalkan tambahan vitamin untuk suami iaitu VIVIX pulak untuk kesihatan yang lebih baik. Bukan suami sahaja tapi Kak Yang pun sudah amalkan vivix ini sehingga kini. Doakan kami diberikan kesihatan yang baik ye.

Sekiranya anda atau ahli keluarga mengalami masalah sebegini, Kak Yang sarankan anda mencuba Set Resdung@Set Asma ini. Selagi kita boleh berikhtiar, kita ikhtiar lah. InsyaAllah, sesungguhnya hanya Dia yang maha berkuasa.


Jadi hilangkan kegatalan, gejala-gejala bersin di pagi hari dengan 5 langkah mudah seperti di atas. Takkan nak tunggu melarat  baru kita nak rawat kan? Jangan berlengah lagi dan terus hubungi Balkis seperti di bawah ini : 


                                                            Talian / Whatsapp / Telegram : 0192463390


Instagram :balkis_starbeauty


ANDA JUGA BOLEH DAPATKAN SET RESDUNG INI SECARA PEMBELIAN ONLINE DENGAN MUDAH. HANYA KLIK DI SINI SAHAJA : SET REDUNG SHAKLEE

No comments:

Post a Comment

Siti Balkis Official Blog © . Designed by MaisarahSidi.com