Pages

11 August 2018

Bagaimana Turunkan Power Rabun Mata Sehingga Terpaksa Tukar Cermin Mata Baru

Kabur penglihatan merupakan salah satu siptom yang paling kerap dilaporkan oleh kebanyakan pesakit yang mengalami gangguan fungsi penglihatan. Apabila penglihatan menjadi kabur, secara automatik rutin dan aktiviti harian kita sedikit terjejas.

Kabur kebiasaanya berlaku apabila imej dari objek yang dilihat tidak difokuskan dengan tepat ke retina mata kita. Ini akan menyebabkan kecacatan refraksi  apabila kualiti imej yang terbentuk tidak memuaskan.



Kabur penglihatan atau selalu disebut sebagai rabun jika tidak dirawat dengan segera akan boleh menjadi teruk sekaligus boleh menjejaskan penglihatan yang sedia ada.

Punca - punca Kerabunan

1) Rabun Jauh
2) Rabun Dekat
3) Rabun Astigmatism
4) Rabun Orang Tua

Tanda - tanda  dan Siptom Kerabunan

1) Kabur penglihatan pada jarak dekat ataupun jauh
2) Suka mengecilkan mata apabila melihata imej yang jauh
3) Silau pada tahap cahaya yang biasa
4) Gangguan penglihatan semasa memandu
5) Cepat mengantuk
6) Mata mudah berair dan menjadi merah
7) Pening dan sakit kepala

Kesan - kesan Masalah Rabun

1) Menyebabkan seseorang yang mengalami masalah rabun ini terasa cepat bosan semasa bekerja, hilang tumpuan dan malas
2) Bagi pelajar sekolah, masalah rabun akan boleh menjejaskan prestasi pembelajaran 
3) Sakit atau pening kepala yang berpanjangan 

Cara- cara Mengurangkan  Masalah Rabun

1) Lakukan pemeriksaan dengan segera bagi mengenalpasti masalah rabun anda
2) Pemakaian cermin mata
3) Pemakanan seimbang dan amalakan supplemen semulajadi

Apa sahaja yang menggangu fungsi normal struktur mata akan menjadi punca masalah  rabun penglihatan. Sebarang masalah berkaitan penglihatan perlu dicari punca dan dirawat dengan segera.

Bagaimana Supplemen Boleh Turunkan POwer Rabun Mata Anda Sehingga Terpaksa Tukar Cermin Mata Baru ?


1) Vivix

Bagaimana Turunkan Power Rabun  Mata Sehingga Terpaksa Buat Cermn Mata Baru


Vivix Shaklee adalah supplemen ramuan tumbuhan campuran botani yang tinggi dengan antioksidan. Mengandungi Resveratrol dan Polifenol untk memperbaiki keseluruhan DNA dalam tubuh dan mengembalikan tenaga yang menyeluruh

Vivix membantu membaiki sel-sel mata yang bermasalah kerana sifat utama Vivix adalah memperbaiki keseluruhan DNA tubuh badan kita yang telah rosak supaya sel-sel baru yang dihasilkan tidak lagi menghasilkan katarak dengan lebih teruk.

2) Omega Guard

Bagaimana Turunkan Power Rabun  Mata Sehingga Terpaksa Tukar Cermin Mata Baru


Omega Guard Shaklee mengandungi Asid Lemak Omega 3 dan 6 yang dapat membantu semula otot-otot di sekitar mata. Selain  itu, Omega berfungsi sebagai anti radang yang memelihara sekitar mata daripada kegatalan, pedih dan masalah lain.

3) Carotomax

Bagaimana Turunkan Power Rabun  Mata Sehingga Terpaksa Tukar Cermin Mata Baru


Carotomax adalah kaya dengan antioksidan yang tinggi dan dapat meneutralkan radikal bebas. Ini kerana kandungan Vitamin A yang mengandungi beta karotena adalah selamat untuk memelihara penglihatan kita.

Menghalang infeksi dan menggalakkan perkembangan normal dan sihat.

Antara Testimoni yang berjaya mengurangkan kadar kerabunan

"Alhamdulillah 3 minggu saya mengamalkan Carotomax Shaklee, beberapa perubahan berlaku ke atas mata saya sehinggakan saya terpaksa menukar cermin mata baru.
.

Power untuk silau sudah tak ada. Sebelum ini Power Silau 75+ mata kiri sahaja. Power untuk rabun jauh saya turun sedikit iaitu 50+.
.

Saya sangat yakin dengan keberkesanan suplemen shaklee. Saya pernah mencuba Vitamin E, Vitamin C , Alfalfa & Lecithin sebelum ini. Kawan-kawan tegur ada perubahan pada kulit wajah."
.

Bagaimana Turunkan Power Rabun  Mata Sehingga Terpaksa Tukar Cermin Mata Baru


"Tapi kali ni saya nak share sikit pasal suami saya juga yang dah consume dengan Vivix lebih setahun untuk bantu atasi masalah stroke beliau


Kebiasaanya, orang stroke ini mempunyai masalah mata kan.Kadang-kadang sukar untuk melihat akibat dari sel-sel yang dah mati di otak mereka. Begitu juga dengan suami saya.


Pada mulanya, beliau hanya menghadapi masalah pertuturan..Tapi tidak diketahui juga menghadapi masalah mata mungkin sebab silau atau pun masalah saraf pada mata.

Tapi.apa yang memeranjatkan saya dan juga doktor mata.semua ujian mata yang dijalankan tidak menunjukkan pun beliau menghadapi masalah mata..Malah semuanya 'perfect'. Sampaikan doktor pun berkata "Saya sendiri pun tidak dapat bacaan macam ni"


Ini lah hasilnya setelah consume Vivix "

Bagaimana Turunkan Power Rabun  Mata Sehingga Terpaksa Tukar Cermin Mata Baru

Setelah 5 minggu saya amalkan Vivix sebanyak 2 hari sekali, setengah sudu. Saya merasakan perubahan yang amat ketara pada mata saya. Setiap hari saya sakit kepala. Saya dah tak boleh pakai cermin mata saya lebih dari 2 jam. Kalau tidak, saya akan sakit kepala, mata saya berat dan pening-pening. 

Kerana tak tahan sangat, saya pergi lagi berjumpa optometris. Doktor disitu membuat ujian test mata pada saya sebanyak 2 kali, kerana menyedari ada sesuatu yang terjadi pada mata saya. Setelah dikaji, rupanya masalah pening saya berkaitan dengan power mata yang tidak serasi. 

Rupa-rupanya power saya sudah menurun sebanyak 50 belah kiri, dan 50 juga belah kanan. Alhamdulillah saya terkejut sangat kerana amat tidak menyangka, selama ni saya beranggapan, bila dah rabun susah nak turun. Makin menaik ada lah. Rupa-rupanya tidak sama sekali.

Saya amat bersyukur dan sekarang saya dah tukar cermin mata baru dan masih mengamalkan pengambilan vivix untuk bebas dari cermin mata dan untuk kesihatan dalaman saya. 
Bagaimana Turunkan Power Rabun  Mata Sehingga Terpaksa Tukar Cermin Mata Baru

Seronok bukan jika power rabun mata berkurangan dan semakin berkurangan untuk tempoh masa tertentu. Ada yang berjaya hingga tidak perlu memakai vcermin mata lagi disebabkan power yang tidak terlalu tinggi.

Anda juga mahu begini? Boleh hubungi Balkis untuk mendapatkan Set Rabun Mata Shaklee. Dengan setiap pembelian, Balkis akan consult cara penggunaan supplemen yang bersesuaian masalah anda.

Talian / Whatsapp / Telegram : 0192463390
Instagram :balkis_starbeauty




COD SEKITAR : BATU CAVES, GOMBAK, SELAYANG

ATAUPUN ANDA BOLEH DAPATKAN YOUTH MELALUI ESELL BALKIS. CARANYA MUDAH HANYA KLIK DI SINI SAHAJA : ESELL - SET RABUN MATA SHAKLEE

No comments:

Post a Comment

Siti Balkis Official Blog © . Designed by MaisarahSidi.com